Q:WebWizard til Arrownet kabelmodem
Fra : Tom

Dato : 27-12-02 18:15

I flg. dokument til Arrownet's DPX100 kabelmodem, står der at modemet kan
opsættes vha. noget som hedder WebWizard, som skulle være et browser-baseret
værktøj.

Er der nogle som har tjek på hvordan det gøres?? Er det evt. bare en IP
adr.??

http://www.scientificatlanta.com/customers/subscriber%5Fpdfs/749919.pdf

-Tom-

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 20:14

"Tom" <tomNO_SPAM@NO_SPAMtoom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
browser-baseret
> værktøj.
>
> Er der nogle som har tjek på hvordan det gøres?? Er det evt. bare en IP

Hvorfor vil du ændre i den, den virker jo som den er.
Et net kabel fra den til pcèn og pcèn på dhcp, så er du på.....

mvh Jens

Fra : Tom

Dato : 27-12-02 21:08

> Hvorfor vil du ændre i den, den virker jo som den er.
> Et net kabel fra den til pcèn og pcèn på dhcp, så er du på.....
>
> mvh Jens

Tjaa....Hvorfor opfandt man hjulet? Vi har jo ben at gå på!

-Tom-

Fra : Jesper Have

Dato : 27-12-02 21:46

De vil ikke ud med ipen, snakkede noget om at det kun var en IP som de kunne
bruge

Fra : Jens

Dato : 27-12-02 22:09

"Jesper Have" <f-have@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> De vil ikke ud med ipen, snakkede noget om at det kun var en IP som de
> [...]

Mac adressen står da på den, så kan ipèn vel findes ud fra den på ens eget
net ?

mvh Jens

Fra : Jesper Have

Dato : 27-12-02 23:05

Hej Jens

Hvordan vil du finde den ?

Med venlig hilsen
Jesper Have

Fra : Jens

Dato : 28-12-02 09:37

> Hej Jens
>
> Hvordan vil du finde den ?

Nu blev jeg jo nysgerrig, jeg har en router som viser mac adressen på de
ipèr den kan se.(både på wan og lan siden)
Og ganske rigtigt fremgår modem mac adressen med ip i listen.

Altså kan det lade sig gøre, men jeg tvivler på det er den samme ip på alle
modemèr, udfra den ip min har.

mvh Jens

Fra : Tom

Dato : 28-12-02 16:32

Så fik jeg den sku'...prøv:

192.168.100.1

.....ikke særligt interessant, det meste er låst

Fra : Jens

Dato : 28-12-02 17:55

> Så fik jeg den sku'...prøv:
>
> 192.168.100.1
>
> ....ikke særligt interessant, det meste er låst

Ja hvorfor mon det er det ?

mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 28-12-02 18:19

> [...]
browser-baseret
> værktøj.
>
> Er der nogle som har tjek på hvordan det gøres?? Er det evt. bare en IP

Surf ind på http://192.168.100.1
Adressen burde virke for alle ejere af et DOCSIS kompatibelt kabel-modem.
Typisk vil de fleste oplysninger i kabel-modem'et være låst af udbyderen.

Værdierne "Receive Power Level" og "Transmit Power Level" fortæller dig om
kvaliteten på din antenneforbindelse.
"Receive Power Level" skal ligge i område +/- 10 dBmV (altså fra -10 dBmV
til +10 dBmV) og "Transmit Power Level" skal ligge i området 40 - 50 dBmV.

Jens