købelov ved køb over nettet
Fra : Kenny Jensen

Dato : 27-12-02 16:12

Jeg er meget overbevist om at jeg har 14dages returet ved vare købt over
nettet, også selvom jeg har brudt forsejlingen på vare. Det kan jeg fordi
jeg ikke har mulighed for at se/prøve varen inden køb.

Er der en flink sjæl der vil poste en paragraf her, hvis jeg da ikke tager
helt fejl

Mvh
Kenny

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-12-02 16:43

"Kenny Jensen" <kennyREMOVE@skydebanen.net> wrote in message
> [...]
> jeg ikke har mulighed for at se/prøve varen inden køb.
>
> Er der en flink sjæl der vil poste en paragraf her, hvis jeg da ikke tager

Du skal have fat i Lov om visse Forbrugeraftaler, populært kaldet
dørsalgsloven eller fjernsalgsloven. Her er det specificeret, at der er 14
dages returret (fortrydelsesret) ved fjernsalg, herunder net-handel under
visse forudsætninger:
Der skal være tale om forbrugerkøb (altså handel mellem firma og forbruger)
Firmaet skal ligge i Danmark
Varen må ikke være taget i brug, men må dog gerne være afprøvet
Ved specialtildannede varer, og en række andre ydelser gælder særlige
betingelser.

Det er i §§ 12-12c det er reguleret.

Sakl du bruge hele loven eller de konkrete formuleringer, kan du finde den
via www.retsinfo.dk .

/Per

Fra : Peter G C

Dato : 27-12-02 19:41

Per Christoffersen skrev i news:3e0c74af$0$199$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[klip]

> Du skal have fat i Lov om visse Forbrugeraftaler, populært kaldet
> dørsalgsloven eller fjernsalgsloven.

Populært kaldet dørsalgsloven eller forbrugeraftaleloven - ikke
fjernsalgsloven ....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-12-02 19:55

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> Per Christoffersen skrev i
>
> [klip]

> Populært kaldet dørsalgsloven eller forbrugeraftaleloven - ikke
> fjernsalgsloven ....

Okay.
Jeg føler mig også tit for gammel til helt præcist at vide, hvad der er
populært for tiden...

/Per