Hundedækken, strikket
Fra : Lily

Dato : 27-12-02 15:00

Hej
Er der nogen, der har en opskrift på et hundedækken - strikket nærmest
som et rør med rullekrave og huller til forben?
Det er til en Dansksvensk gårdhund, opskrift til fx gravhund vil nok
også passe.
Venlig hilsen Lily

http://www.kandu.dk/

Fra : Nette

Dato : 27-12-02 16:43

"Lily" wrote in message
> [...]
> som et rør med rullekrave og huller til forben?
> Det er til en Dansksvensk gårdhund, opskrift til fx gravhund vil nok

Hmm, jeg ville prøve mig frem med en rundpind 3 el. 3½ og et par nøgle god
tykt raggegarn
Måske ville jeg strikke det i rib 1 vr. 1 r., sådan det bliver mere
elastisk.
Jeg ville starte nedenfra, og når hullerne skal laves, ville jeg på sidste
omgang inden, lukke et par masker af for at markere hullerne, smide det over
på strømpepinde, og strikke hver del på siderne af hullerne, for sig. Jeg
ville samle de hele igen på en rundpind og tage det samme antal masker ud
igen. Når jeg når til halsen, ville jeg nok tage lidt ind, alt efter hvor
stor forskel der er i omkreds på mave og hals på hunden.
Et sådant rør er nemt at "modelere" og derfor tror jeg ikke du behøver en
dicideret opskrift/facon.
Men det kræver selvfølgelig at man tør springe ud i det.

Se evt. http://www.zipnet.dk/wwwboard/messages/8238.html
Det var desværre, hvad jeg kunne finde om emnet på google.com

Nette