Hittekat historie
Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 26-12-02 19:49

Som jeg har fortalt før, så er min viden om katte ikke ret stor endnu, men
jeg vil alligevel fortælle om en hittekat som vi tog til os for ca. 3 år
siden. Jeg havde på det tidspunkt 2 hunde, en 6 år gammel tæve Caro og Sunny
på ca. 1 år.

En aften var vi ude og gå tur med hundene og vi hørte en forfærdelig klagen,
vi var sikker på at en kat var blevet kørt over og nu havde lagt sig til at
dø ;o( området er fuld af krat og buske, så jeg slap Caro løs og bad hende
om at finde den ( hun har før fundet påkørte ræve og andet til os) men ud
kom hun med en lille kattekilling, den fejlede intet andet end at den var
SULTEN, så lommerne blev tømt og alle hundekiksne blev ædt af katten mens vi
vandrede hjemad.
Vel hjemme igen, tog jeg en lille madkasse og kørte op til min svigermor for
at få noget kattegrus af hende, aldrig har hun fået et så godt grin, om jeg
virkelig troede at katten ville bruge et så lille toilet!!!!! min forklaring
om at det jo kun var en LILLE killing gjorde ikke hendes latter mindre
højlydt. Hmm, men jeg fik så en vaskebalje af hende fyldt med kattegrus og
en pose foder.

Jeg satte killingen ind i et hundebur midt på gulvet, hun fik lidt mad
derind og så kunne den og Sunny lige se hinanden lidt an, før de skulle dele
hus sammen. lidt senere lukkede jeg den ud og den bestemte sig til at krybe
sammen på sofaen sammen med Caro. ( Caro var som en mor for den, indtil hun
døde i en alt for tidlig alder, så tog Sunny over).

Nå, men alt imens vi fremlyste vores lille hittekilling, i supermarkeder og
aviser, så gik der jo et par måneder, og med min ringe katteviden, endte
katten jo med at tro den var en hund, den gik luftetur med os, den lærte at
knurre, og at apportere. jeg plejede at prale med at min hund kunne spinde
og min kat knurre, vi har haft så mange sjove oplevelser med den, inden der
var nogle som tilbød den et nyt hjem ca. 6 mdr senere. De syntes at det var
lykken og at han var en pragtfuld kat, så det endte jo lykkeligt

Glemte lige at fortælle at det også lykkedes mig at købe p-piller til den
hos dyrlægen, inden vi lige huskede at føle efter og opdagede at det var en
hankat !!! men det burde dyrlægen jo have vist, da den jo blev
helbredsundersøgt da den blev vaccineret *G*

En lidt rodet fortælling, fra en nybagt katteejer, denne gang BLIVER katten
her hos os
/Carina

Fra : Ragna

Dato : 27-12-02 20:22

Hej Carina!

Tak for den søde historie om jeres lille hittekat. Katte har en speciel evne
til charmere sig ind på mennesker - også på dem, der tror, at de ikke bryder
sig om katte.

>Glemte lige at fortælle at det også lykkedes mig at købe p-piller til den
>hos dyrlægen, inden vi lige huskede at føle efter og opdagede at det var en
>hankat

Sidste år oplevede vi noget tilsvarende, da vi fik vores lille høloftsmis.
Vi fik at vide, at det var en pige, så vi gav hende navnet Fufu,da det var
et af kælenavnene til vores tidligere, højtelskede hunkat.
Hos dyrlægen blev Fufu også registreret som en hunkat.
Efter et par uger begyndte det lille 1100 grams pus (som var over 4½ måned)
pludselig at udvikle sig, og som vi siger: "besluttede sig til at blive en
hankat", så vi måtte vænne os til at sige "han" i stedet for "hun" - og det
tog et stykke tid!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : \(2610 \)Jan R.

Dato : 28-12-02 14:12

Hejsa.
Nå, ja, Carina... så tør jeg da også røbe at Ranje's første navn - som
han havde i ca 2 døgn - var Ronja
Havde haft kat (og oven i købet killinger) i flere år, så min
undskyldning er, at han var så tynd, våd, kold og forkommen, da vi fandt
ham, at der ikke _var_ noget mærke

Mvh Ann