Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
hvem vil låne mig penge?
Fra : Kaptajn Klo

Dato : 26-12-02 16:09

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-12-02 16:26

d. 26/12/02 16:08 skrev Kaptajn Klo på brugtpc@hotmail.com i artiklen

Fra : Dopedog

Dato : 26-12-02 23:59

brugtpc@hotmail.com i artiklen
> 3e0b1b89$1$71710$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> > er IKKE i RKI
> > er på dagpenge
> > har brug for 10K
> > afdrag: 100/mdr i et år
> >
> > kan nogen hjælpe?
>
> Din bank? Prøv evt. www.danskebank.dk/privat/

Mener ikke man kan tage lån i banker når man er på dagpenge men måske tager
jeg fejl ?

-Ronnie

Fra : Tommy Hansen

Dato : 27-12-02 01:38

> Mener ikke man kan tage lån i banker når man er på dagpenge men måske
tager
> jeg fejl ?
>
> -Ronnie

På kontanthjælp kan man sagtens, og på dagpenge er man som regel bedre
stillet, så det skulle ikke være noget problem.

Tommy

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 27-12-02 09:26

d. 26/12/02 23:58 skrev Dopedog på dopedog@ofir.dk i artiklen
3e0b89d3$0$47063$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Mener ikke man kan tage lån i banker når man er på dagpenge men måske tager
> jeg fejl ?

Jeg kiggede på siden, før jeg henviste til den, og under "beskæftigelse" på
låneskemaet er der en liste, hvor man bl.a. kan vælge at angive, man er uden
beskæftigelse. For mig at se antyder det, at det er muligt at låne penge hos
Danske Bank uden at have arbejde. Det er derimod ikke muligt hos GE Capital.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Dopedog

Dato : 28-12-02 13:33

> [...]

hos
> Danske Bank uden at have arbejde. Det er derimod ikke muligt hos GE

Oki doki ... jamen så undskylder jeg

-Ronnie

Fra : morten sorensen

Dato : 26-12-02 17:07

"Kaptajn Klo" <brugtpc@hotmail.com> wrote in message
> er IKKE i RKI
> er på dagpenge
> har brug for 10K
> afdrag: 100/mdr i et år

Skal dette forstås som at du er villig til at betale DKK 1200 for DKK 10000
?

Eller misser jeg noget essentielt her ?

morten sorensen

Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-12-02 17:26

"morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote in message

> "Kaptajn Klo" <brugtpc@hotmail.com> wrote in message
>
> Skal dette forstås som at du er villig til at betale DKK 1200 for DKK
10000
> Eller misser jeg noget essentielt her ?

hehe.. mon ikke der skulle have stået 1000 om måneden = 12 K/Year

Mvh
Michael

Fra : Kaptajn Klo

Dato : 26-12-02 18:05

jo de rmangler naturligvis et 0, og grunden til jeg ikke går til banken er
at jeg HADER at stå "med hatten i hånden"

Fra : Christian Lyng

Dato : 26-12-02 18:59

"Kaptajn Klo" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jo de rmangler naturligvis et 0, og grunden til jeg ikke går til banken er
> at jeg HADER at stå "med hatten i hånden"

Hele ens live er da at stå "med hatten i hånden"..fra du søger job til du
køber bolig...jeg vil nu sige det er vel mere et samarbejde...man beder
nogle om noget...du får noget og de får noget...betingelser er så dem man
snakker om.

Chr.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-12-02 19:25

d. 26/12/02 18:04 skrev Kaptajn Klo på brugtpc@hotmail.com i artiklen
3e0b36c2$1$71652$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> jo de rmangler naturligvis et 0, og grunden til jeg ikke går til banken er
> at jeg HADER at stå "med hatten i hånden"

Det kan du til dels undgå ved at søge lån på internettet, f.eks. hos Danske
Bank (www.danskebank.dk/privat/).

Pengeinstitutter lever jo primært af renteforskellen på udlån og indlån, så
de skal kun bekymre sig om din evne til at betale lånet tilbage. Personligt
føler jeg mere, jeg står "med hatten i hånden", når jeg skal søge arbejde
eller bruge de sociale systemer.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : felix

Dato : 27-12-02 00:34

"Kaptajn Klo" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Du kan låne alle de penge du vil uden at stå med hatten i hånden hvor på POSTHUSET
de spørger ikke hvad pengene skal bruges til, eneste betingelse du må ikke stå i ribers
kredit.

Fra : Peder Olsen

Dato : 27-12-02 02:25

>og grunden til jeg ikke går til banken er
> at jeg HADER at stå "med hatten i hånden"

Gør du ikke det nu?

Vh
Peder Olsen
--
Samler du på bryggerisouvenir så se på:
http://www.olsen161.dk og

Fra : Chevy Power

Dato : 27-12-02 11:54

"Kaptajn Klo" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jo de rmangler naturligvis et 0, og grunden til jeg ikke går til banken er
> at jeg HADER at stå "med hatten i hånden"

Væn dig til det - din bank er 99% sikkert det billigste sted at låne.
Er du kommet på tværs af din bank / rådgiver ? - så skift bank, det er ikke så "farligt" medmindre
din økonomi ligefrem ligger i ruiner.
Uden iøvrigt at kende til din økonomi vil jeg komme med et fif - hvis du har flere små eller mindre
lån, så lav et nyt "stort" lån og slip af med de andre , du sparer en del penge på den måde, renten
er også lav og bankerne er "sultne"
--
Brian Sørup

fjern XXX fra min mailadresse

Fra : Knud Thomsen

Dato : 27-12-02 19:16

"Kaptajn Klo" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jo de rmangler naturligvis et 0, og grunden til jeg ikke går til banken er
> at jeg HADER at stå "med hatten i hånden"

Hvad er det så du gør her ? Det er da at stå med hatten i hånden i fuld
offentlighed.

Venlig hilsen
knud

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-12-02 15:11

Kaptajn Klo wrote:

> grunden til jeg ikke går til banken er
> at jeg HADER at stå "med hatten i hånden"

Det var dog et "sjovt" argument.

- Du får det billigste lån i dit sædvanlige pengeinstitut.
- Du indgår en aftale med dem, om et "køb". Det er da en normalt forekommende
ting der forekommer hver dag.
- Skal du ikke stå med hatten i hånden hos de andre du kan låne hos.? Du
undgår ikke at skulle af med flere private informationer hvis du prøver et nyt
sted. (Er det bedre.?)

Kort sagt: Jeg forstår dig ikke.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Alex Nielsen

Dato : 06-01-03 19:12

Jeg prøver,

Kontanthjælp er til at "overleve" på, og ikke beregnet til at afdrage på
evt. lån. Prøv at gå i banken på kontanthjælp - de NEJ med det samme. Prøv
også at udfylde DB internetside og skriv du ikke har arbejde, og se hvad der
så sker.

På dagpenge er man bedre stillet, korrekt

Klo > Det ville være dumt at lånet dig 10k. Som privatperson kan du man jo
ikke tjekke dig for ribers, og det vil være et større arbejde at "udrede"
din økonomi for at de om du også har 1k/md. at betale tilbage med. Hvis du
har pengene, er der jo også spørgsmålet om betalingsviljen - 10k er ikke ret
meget, og hvis du ikke betaler koster det nemt de penge i
advokater/inkasso-firma etc.

Fra : JerryTM

Dato : 02-02-03 19:34

Hej Kaptajn Klo,

Normalt er jeg modstander at at optage lån, men hvis det drejer sig om
overlevelses - altså penge til mad og andre fornødenheder kan det
selvfølgelig være nødvendigt.

Hvis det er for at du skal ude og have fjernsyn, møbler, etc.. synes jeg
det er unødvendigt. Synes hellere du skulle se på om du har nogel ting der
kan skæres ned på eks. som avisabonnementer, magasinerabonnementer, ADSL
forbindelse etc.

Hvis du har små lån rundt omkring du betaler fast på hver måned så sammenlæg
det hele til et lån via din bank - dels betaler du lavere rente, dels mindre
afdrag om måneden indtil du er i den heldige situation at få arbejde igen.

Bare et par gode råd - hvis du ikke allerede kendte dem

Fra : Jonas Kofod

Dato : 04-02-03 00:58

I snakker alle sammen i alvor om hvordan man tager stilling til at låne
10.000 kr over nettet til en mand der kalder sig Kaptajn Klo - hos mig giver
det anledning til et lille grin

Med hensyn til om en sådan mand kunne optage et lån af den størrelses orden?
Jeg sad i formiddags og udfyldte papirer til oprettelse af en ny konto som
led i flytning af bank.
Papirerne er udformet til brug for en studiekonto, for folk på SU - hvilket
jeg jo også selv er.
I den forbindelse skulle jeg med afkrydsning angive om jeg ønskede 15.000 kr
eller 30.000 kr i KK.
Efter denne historie vil jeg lade spørgsmålet være åbent - man kunne
selvfølgelig også vende spørgsmålet om og spørge i hvilket låneinstitut hvor
en person i danmark over 18 år IKKE kunne låne 10.000 kr.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-02-03 04:55

Jonas Kofod wrote:

> man kunne
> selvfølgelig også vende spørgsmålet om og spørge i hvilket låneinstitut hvor
> en person i danmark over 18 år IKKE kunne låne 10.000 kr.

Hvis man er registreret i RKI, er på dagpenge eller kontanhjælp, eller
hvis man er pensionist, så er der vist temmelig mange pengeinstitutter,
hvor man får svært ved at låne penge. Fordi du som SU'er kan låne penge,
er det ikke ensbetydende med, at alle andre også kan låne penge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 04-02-03 09:41

Nå nej fordi på SU har jeg jo en større indkomst end en på kontanthjælp
eller en pensionist - eller hvordan hænger det sammen? hmm

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-02-03 10:30

Jonas Kofod wrote:

> Nå nej fordi på SU har jeg jo en større indkomst end en på kontanthjælp
> eller en pensionist - eller hvordan hænger det sammen? hmm

Det er da ret indlysende. Du er ung og under uddannelse.
Pengeinstitutterne forventer, at du efter endt uddannelse kan få et job
med en rimelig løn, så hvis du skulle få problemer med at overholde
afdragene på et lån nu, så er der god chance for at inddrive såvel lån
som morarenter senere.

Folk på kontanthjælp eller understøttelse - og især pensionister - har
ikke samme udsigt til en højere indtægt. Derfor er de ikke specielt
interessante at udlåne penge til.

--
Mvh. Kim ludvigsen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 04-02-03 11:18

Vi snakker om et lille lån til 10.000 og ikke et huslån - når de giver mig
et lån er det med forventning om jeg kan betale det med min nuværende
indkomst - ligeså vel som man kan afdrage et så lille lån med en anden
overførselsindkomst - det er ikke nødvendigt med et godt job og en rimelig
løn for vi snakker bare om et ganske lille forbrugslån

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-02-03 11:48

Jonas Kofod wrote:

> [...]
> overførselsindkomst - det er ikke nødvendigt med et godt job og en rimelig
> løn for vi snakker bare om et ganske lille forbrugslån

Pengeinstitutterne fokuserer ikke kun på, om låneren har mulighed for at
betale lånet tilbage. De ser også på sikkerheden for, at lånet bliver
betalt tilbage. Vi kommer ikke så meget længere her. Prøv eventuelt at
ringe til en række banker og sig, du er kontanthjælpsmodtager og gerne
vil låne penge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : [DK]Garfield

Dato : 04-02-03 18:03

I fokuserer meget på, hvorvidt den ene eller den anden gruppe af borgere kan
låne x kr.

Baggrunden for, at studerende kan låne fx. 10.000 er, som Kim rigtig
skriver,
at muligheden for tilbagebetaling er bedre hos de studerende - på sigt.

Hvis det skulle gå galt for en på kontanthjælp, som ikke umiddelbart har
udsigter til et job, så er det jo svært at inddrive pengene - altså rive
håret af en skaldet.

Derudover mangler I et vigtigt perspektiv. Nemlig om der er noget fremtids-
perspektiv i den pågældende kunde. For en bank er der ikke meget
forretning i at låne kr. 10.000,- ud. Det er nok næsten en omkostning.

Det er mere de fremtidige forretningsmuligheder man skal kigge på,
og der kommer nogle helt andre ting ind i billedet. Nemlig livstids-
indtjeningen på et kundeforhold. Studerende er her og nu ikke en
interessant kundegruppe, men de får jo jobs, køber hus, bil osv osv osv.

Altså en masse indtjening til bankerne.

Her har man forskellen på studerende og kontanthjælpsmodtager/
bistandsklient.

Garfield

Fra : Jonas Kofod

Dato : 08-02-03 12:03

"Rive håret af en skaldet" - en kontanthjælpsmodtager har "hår" nok til at
tilbagebetale 10.000 kr og også mere.
"Hvis det skulle gå galt for en på kontanthjælp" - hvad søren skulle gå galt
skulle gå galt? hans indkomst kan ikke falde mere og med den indkomst kan
han betale 10.000 kr nemt.

Iøvrigt kan man hvis man orker gå ned på posthuset og låne sig til 30.000
kr - og ja det er også hvis du krydser af i rubrikken "kontanthjælp" - jeg
har spurgt mig for.
I min egen bank svarer man "hvorfor skulle man ikke kunne låne 10.000 kr til
en der har en indkomst over 5.000 kr".

Det bekræfter bare min indstilling om at kontanthjælpsmodtagere ikke er en
flok fattige subsistensløse stakler og at 10.000 kr ikke er maaange penge.

Iøvrigt ved jeg fra en bekendt der åbenbart læser en anden gruppe - at
Kaptajn Klo skulle være i RKI - mon ikke det er derfor han ikke kan låne -
og ikke fordi han er kontanthjælpsmodtager.