Samlet internetløsning til OSX
Fra : Leif Hesselberg

Dato : 26-12-02 13:03

Hej

Nu har jeg haft den nye maskine i en måned. Jeg har stadig ikke fundet
ud af hvilke internetprogrammer der fungerer bedst.
Jeg skal bruge: Browser, mailprogram og newsreader. Er der nogle forslag
til en løsning. Programmerne skal kunne arbejde sammen, dvs. at når jeg
klikker på en mail link i browseren skal postprogrammet åbne etc.

mvh. Leif

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-12-02 13:22

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> til en løsning. Programmerne skal kunne arbejde sammen, dvs. at når jeg
> klikker på en mail link i browseren skal postprogrammet åbne etc.

Jeg bruger IE5.2., "Mail" og MacSoup til X, når jeg kører X. Det virker
fint.
martin

Fra : Michael Holm

Dato : 26-12-02 13:22

> [...]

> til en løsning. Programmerne skal kunne arbejde sammen, dvs. at når jeg
> klikker på en mail link i browseren skal postprogrammet åbne etc.

browser : Internet Explore 5.2.2

Mailprogram:
Entourage (microsoft mail/kalenderprogram som følger med Officepakken)
men det koster jo penge så apples egen "Mail" er også rigtigt godt !

Newsreader: hvis du ikke skal hente billeder o.lign. så er svaret:
MacSoup

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-12-02 13:54

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> Browser, mailprogram og newsreader. Er der nogle forslag
> til en løsning.

Browser: Chimera (En udvikling af Netscapes browser. En meget hurtig
browser, som netop kun er - en browser. Find den på
http://www.versiontracker.com Brug søg feltet.)

Mail: Apples eget mail program er fint, så det bruger jeg. Men det måtte
gerne være lidt mere kvik i opstart.

News: MacSOUP (Findes også via versiontracker). Det kan være lidt svært
at bruge i starten fordi det er blottet for værktøjsbjælker, men når
først man kender til det er det et super godt program, som ikke har sit
lige på andre platforme. Der findes en dansk tutorial på nettet.

>Programmerne skal kunne arbejde sammen, dvs. at når jeg
> klikker på en mail link i browseren skal postprogrammet åbne etc.

Når du bruger MacSOUP skal du trykke på "æble-tasten" mens du klikker på
et link, så starter den browser op, som du har valgt som standard under
Systemindstillinger -> Internet. Her vælger du også default mailprogram.

Martin

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-12-02 14:32

http://www.gylling.net/macsoup/

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-12-02 16:36

Hej Leif

Selv om jeg endnu ikke selv er gået på X, så vil jeg helt klart anbefale
Mozilla. Hele conceptet bygger på samme opbygning som Netscape
Communicator, så du får det hele i ét enkelt program.

Jeg har på den ene af mine maskiner Mozilla 1.1 kørende i den alm.
klassiske version til OS 9.x, og den kører godt, men for mig lidt langsom.
Download link:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=9472/mozilla-macosX-1.3a.smi.bin>.

Hos Mozilla.org kan du også finde forskellige plugins og localization kits.
<http://mozilla.org/>

mvh. Erik Richard

Fra : Leif Hesselberg

Dato : 26-12-02 16:52

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
>*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
>~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej

Jeg bruger faktisk Mozilla 1.2 nu, men hastigheden er et problem når man
f. eks. skal åbne et nyt browservindue.
Så jeg forsøger nok nogle af de andre.

Leif

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-12-02 18:02

Hej Leif

Jeg har lige hentet og installeret Mozilla 1.2.1 til klassisk Mac OS. Den er noget hurtigere end
den 1.1, jge hidtil har haft kørende på min G3.

Jeg har nu en PM 9600/300 som ren IT maskine, og selv her er den i browserdelen fuldt ud lige så
hurtig som Netscape Communicator 4.8/128bits versionen. - Så det ku' jo være, du skulle prøve den
nyeste 1.3a, der lige er kommet til OS X.

Jeg har også observeret, at des flere 'Localization Kits' man installerer, des langsommere bliver
den, så jeg vil tro, at hvis du nøjes med at have den sat op med den medfølgende 'US Region Kit',
at det vil gå noget hurtigere.

Fx. er loadningstiden på versiontracker.com helt nede på ca. 3-4 sek., selvom jeg ikke er reg.
'tracker-bruger', - der er jo lagt en 'dobbeltloadning' på for ikke-registrede/betalende brugere
på Versiontracker.

Jeg har også bemærket, at hvis man importeerer gamle indstillinger fra tidligere ver. af NC, så
bliver den langsommere, så denne gang har jeg valgt at sætte den op helt fra grunden.

mvh. Erik Richard