Aps mm.
Fra : NDan

Dato : 26-12-02 11:34

2 spørgsmål som jeg mangler hjælp til, på forhånd TAK:

1* Hvor kan man få oplyst hvem der har anparter i en firma som er reg. som
aps ( eks. vis ndan aps)

2* Hvis man har kendskab til adr. samt matrikels nr. på en ejendom, hvor kan
få oplysninger om ejerforhold af den pågældende ejendom

NDan

Fra : Mr.Vertigo

Dato : 26-12-02 12:20

"NDan" <ndan@c.dk> skrev i en meddelelse
> 2 spørgsmål som jeg mangler hjælp til, på forhånd TAK:
>
> 1* Hvor kan man få oplyst hvem der har anparter i en firma som er reg. som
> aps ( eks. vis ndan aps)

Gennem Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Jeg ved at mange advokater kan få
oplysningerne elektronisk, men jeg ved ikke hvordan "almindelige" mennesker
gør det. Det koster uden tvivl kassen.

http://vurdering.netborger.dk/

Fra : Henning Makholm

Dato : 26-12-02 16:52

Scripsit "NDan" <ndan@c.dk>

> 1* Hvor kan man få oplyst hvem der har anparter i en firma som er reg. som
> aps ( eks. vis ndan aps)

Det kan man kun hvis selskabets vedtægter siger at listen over
anpartshavere er offentligt tilgængelig, eller hvis man selv er
anpartshaver eller medarbejderrepræsentant, eller anpartskapitalen er
på 500.000 kr eller derover, eller alle anparter har samme ejer. Se
ApS-loven paragraf 17.

Hvis en af de tilfælde gælder, må man kunne få listen fra selskabet
selv.

> 2* Hvis man har kendskab til adr. samt matrikels nr. på en ejendom, hvor kan
> få oplysninger om ejerforhold af den pågældende ejendom

På tinglysningskontoret (som ofte har fælles adresse med byretten).

--
Henning Makholm "Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit."