Kubrick...
Fra : Martin Bundgaard

Dato : 25-12-02 23:45

Er lige færdig med at se Barry Lyndon for xx'ende gang... (fik den på dvd i
julegave)

Den mand var genial.
Jeg synes, at den bærende kvalitet i hans arbejde, er evnen til at få
publikum til at tvivle på "retskaffenheden" af hans karakterer. Hvad synes I
gør hans film så gode?

-mb

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 26-12-02 00:00

> [...]
>publikum til at tvivle på "retskaffenheden" af hans karakterer. Hvad synes I

Jeg elsker hans billedkompositioner. Og den stemning der er i hans film.
Man fornemmer bare med det samme, at her er noget at komme efter. Og så
er det bare med at sætte sig ned og suge indtryk...

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 26-12-02 18:12

"Jesper B. Nielsen" <no@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Man skal bare se A Clockwork Orange, så forstår man hvorfor

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-12-02 12:39

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@spam-smartazz.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper B. Nielsen" <no@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> synes I

Jeg fik kæmpet mig igennem Eyes Wide Shut her forleden. Det gør jeg ikke
igen.

/jim

Fra : Mark Høserich

Dato : 27-12-02 17:49

> Jeg fik kæmpet mig igennem Eyes Wide Shut her forleden. Det gør jeg
> ikke igen.

Det var ikke hans bedste, men han havde et utroligt højt bundniveau, og en
af de få instruktører der er både elsket af anmeldere og publikum. Hvis man
skulle kåre den mest indflydelsesrige instruktør nogensinde, må han være en
topkandidat. Skulle man nogensinde komme i tvivl om hans betydning for
filmkunsten, så sæt Rumrejsen år 2001 i DVD afspilleren.

M<a>RK

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 27-12-02 20:16

Barry Lyndon er en god film som man sagtens kan se igen og igen. Kubrick var en mester og derfor kan man sagtens købe de fleste af hans film på DVD og hive
dem frem til gennemsyn af og til!

Jørgen