Applet skal hente data
Fra : Henrik

Dato : 06-03-01 21:37

Hej.

Kan en applet indlæse data (fx fra sim html-fil)?

Jeg vil lave en applet, der tegner waypoints (bredde- og længdegrad) på et
kort.

Man kan bruge en lille accessdatabase til at uploade sammen med hjemmesiden,
men min udbyder understøtter ikke odbc.

Jeg har forsøgt at skrive data i en tekstfil (lokaliseret sammen med
html....), som appletten skulle læse, men det kan man ikke. Øv.

Gode ideer og hints modtages med glæde.

mvh
Henrik

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 06-03-01 23:08

"Henrik" <hebr@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har forsøgt at skrive data i en tekstfil (lokaliseret sammen med
> html....), som appletten skulle læse, men det kan man ikke. Øv.
Jo man kan - du kan bare ikke læse den med et File objekt. Prøv i stedet med
en URL, fx.

// if applet is embedded in document
http://myserver.com/dir1/dir2/page.html, read from
// http://myserver.com/dir1/dir2/mydata.txt
URL file = new URL(getDocumentBase(), "mydata.txt");

InputStream in = URL.openStream();
// Now, read data from in stream

Andre muligheder er at give parametrene som <param>'er til appletten, eller
at sætte dem via JavaScript fra HTML siden.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-03-01 11:04

Henrik wrote:

> [...]
>
> Jeg har forsøgt at skrive data i en tekstfil (lokaliseret sammen med
> html....), som appletten skulle læse, men det kan man ikke. Øv.

Hvorfor ikke det. Du burde da kunne få adgang til det directory som
appletten er hentet fra fra java.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik

Dato : 08-03-01 21:35

Tusind tak for hjælpen. Jeg vidste ikke, at der skal forbindes til filen med
en stream. Smart.