Bytning af varer
Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 25-12-02 16:27

Hej gruppe,

Jeg har et lille spørgsmål. Min mor købte en trøje i julegave til min
farmor. I butikken sagde de at hvis den skulle bytte, så skulle det være
inde d. 31/12/02 ...
Umiddelbart er det sikker ikke et problem da hun formentlig gerne vil have
den, samt at vi VED at det er inden d. 31/12 - MEN ... Er det ikke lige
lovlig kort tid man har .. (reelt kun 27 og 30/12) ?

Jeg er ikke sikker men jeg mener at jeg har set engang at man ALTID har
minimum 14 dages returret ?

Hvad siger i ?

På forhånd tak

/Mikkel

Fra : Jakob Paikin

Dato : 25-12-02 16:38

On Wed, 25 Dec 2002 16:27:16 +0100, "Mikkel Gottlieb"
<slupper@slupper.dk> wrote:

>Jeg er ikke sikker men jeg mener at jeg har set engang at man ALTID har
>minimum 14 dages returret ?

Kun ved fjernsalg (typisk postordre eller web-bestilling).

Ved køb i sædvanlige butikker har man INGEN returret - medmindre
forretningen tilbyder det, og i så fald kan forretningen selv
fastsætte betingelserne.

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine. www.dklaw.dk

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning, samt i øvrigt er min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 25-12-02 16:47

On 25/12/02 16:27, in article aucil0$6p2$1@dknews.tiscali.dk, "Mikkel
Gottlieb" <slupper@slupper.dk> wrote:

> Jeg er ikke sikker men jeg mener at jeg har set engang at man ALTID har
> minimum 14 dages returret ?

Nej. Du har INGEN lovfæstet returret eller for den sags skyld ret til at
bytte varen (så længe der er tale om køb i butik). Returret er en service
som butikkerne yder, og de kan selv bestemme, hvor lang den skal være.

/kristian

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 25-12-02 16:50

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dk> wrote in message