Kære lille mormor
Fra : Jan W. Pedersen

Dato : 25-12-02 16:15

Hej! Mine børn skal den 27. dec. synge sangen "Kære lille mormor" til min
svigermors 70 års fødselsdag. Er der nogen der har teksten eller hved hvor
den kan findes?
På forhånd tak. jwp@pc.dk

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 25-12-02 17:04

On Wed, 25 Dec 2002 16:15:26 +0100, "Jan W. Pedersen" <jwp@pc.dk> wrote:

> [...]
>svigermors 70 års fødselsdag. Er der nogen der har teksten eller hved hvor

Her er teksten
God jul
Med venlig hilsen
Kenneth Bjerregaard
KBmusik@mail.dk

Kære lille mormor - Richard Ragnvald

Forspil.

1)

Igennem livet har du gjort, hvad du ku'
og mere til det ved jeg nu
S kønt midlerne ver små, var dit hjerte rent som få
Du var trofast og ærlig, håndfast og kærlig
det tænker jeg nu på, og derfor.

Reff:

Kære lille mormor, kære lille mormor
tillykke med din fødselsdag
ingen har som dig fortjent det
en dag med fest og solskinsvejr
Du ska' ha' sange og blomster
så ska' der hejses et flag
ja, kære lille mormor, tillykke med din fødselsdag.

2)

Årene er gået, dem har du kigget på
der er stadig ting du absolut vil nå
Skønt du sku' slappe af, er der en hjertesag
du er hjælpsom og kærlig, trofast og ærlig
hvad sku' vi gøre uden dig, så derfor

Reff: 2.gange

Fra : Janus Høi

Dato : 29-12-02 19:06

"Kenneth Bjerregaard" <kbmusik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Her er teksten

Det smarte ved den sang er, at man kan ændre teksten som man ønsker. Og det
endda uden at kvaliteten ændres.

Jeg husker efter sidste foketingsvalg, hvor Tv2 stillede direkte ind til
Dansk Folkepartis gruppeværelse. Da lød den således:

"Kære lille Pia, kære lille Pia, ja nu har der så været vaaaaaaaaalg"

--
Janus

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 29-12-02 20:17

On Sun, 29 Dec 2002 19:05:35 +0100, "Janus Høi" <hoi@***jagi.dk> wrote:

> [...]
>Dansk Folkepartis gruppeværelse. Da lød den således:
>
>"Kære lille Pia, kære lille Pia, ja nu har der så været vaaaaaaaaalg"

Ja hu ha, det er synd at denne sang bliver brugt af DFP, jeg kan bedre lide den
version Linie 3 har lavet den med skraldemanden

mvh
Kenneth Bj

Fra : BadBack

Dato : 30-12-02 03:27

kbmusik@mail.dk (Kenneth Bjerregaard) wrote in

> Ja hu ha, det er synd at denne sang bliver brugt af DFP,

Hvorfor er det dog det?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-01-03 18:09

BadBack <none@notvalid.no> skrev i news:3e0faef4$0$229
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvorfor er det dog det?

Ragnwald's kvalitet indenfor musik modsvarer DFP's kvalitet indenfor
politik ganske fint...

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <hhtp://salg.4952.dk>

Fra : BadBack

Dato : 03-01-03 22:14

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote in news:3e15c3a2
@news.securix.dk:

> BadBack <none@notvalid.no> skrev i news:3e0faef4$0$229
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Ragnwald's kvalitet indenfor musik modsvarer DFP's kvalitet indenfor
> politik ganske fint...

Suk!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-01-03 00:42

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e15c3a2@news.securix.dk...

> Ragnwald's kvalitet indenfor musik modsvarer DFP's kvalitet indenfor
> politik ganske fint...

Ja, jeg synes også at han synger godt

Hilsen Åge