Send til mysql og tjek
Fra : N0ller

Dato : 06-03-01 21:22

Hej!

Hvordan smider jeg inputs fra en form ind i en tabel i en database? Og
hvordan tjekker om indholdet er det samme, som i forvejen ligger i tabellen,
når der bliver smidt nye inputs ind?
Måske er det lettere at forstå, hvis jeg fortæller at jeg skal bruge det til
at tjekke om en person allerede har indtastet oplysninger i min form, og
hvis han har gjort dette skal han ikke videre i systemet.

-N0ller

Fra : Johan

Dato : 07-03-01 12:56

> [...]
> at tjekke om en person allerede har indtastet oplysninger i min form, og
> hvis han har gjort dette skal han ikke videre i systemet.

<?
if(isset($checkdata)) {
$connection = mysql_connect("mysqlhost", "mysqlbruger", "mysqlpwd");
mysql_select_db("databasenavn");
$query = "SELECT * FROM tabelnavn WHERE navn = '$navn' && addresse =
'$addresse'";
$result = mysql_query($result);
if(mysql_num_rows($result) > 0) {
print("Oplysningerne er indtastet før");
}
else {
$query = "INSERT INTO tabelnavn (navn, adresse) VALUES ('$navn',
'$adresse')";
$result = mysql_query($query);
if($result) {
print("Dine oplysninger er nu registeret!");
}
else {
print("Der skete en database fejl!");
}