opsamling af data fra formular
Fra : Peter Risum

Dato : 29-11-00 23:57

Hej! Jeg er ved at forsøge mig lidt frem med en formular, der ligger her:
http://www.kirkesaaby-skole.dk/klasser/4b/survey1.htm
Jeg redigerer med FP2000. Formålet er at lave ministatistik. Jeg kan vist
nok ikke bruge muligheden for at gemme resultaterne i en Accessdatabase på
webstedet eller lignenede, så jeg får formularen til at sende resultaterne
til en html-fil, som jeg åbner i Excel og bearbejder.
I bunden af formularen har jeg to felter, et til navn og et til klasse. Kan
jeg bruge dem til at forhindre at oplysningerne bliver afgivet mere end en
gang. Altså hvis Hans fra 5. B har sendt formularen, så må han ikke kunne
sende den igen?
På forhånd tak, hvis nogen vil hjælpe1
Mvh. Peter Risum

Fra : N/A

Dato : 02-12-00 15:52

Fra : Tyge L. Jensen

Dato : 02-12-00 15:52

Peter Risum <pris@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Q_fV5.989$V3.90496@news000.worldonline.dk...

> Kan
> >
> Jeg glemte at spørge om, de to felter kan gøres tvungne, sådan at
formularen
> ikke kan sendes hvis de ikke er udfyldt ?-)
> Hilsen Peter

svar på sidste spørgsmål: ja, højreklik på den side hvor formularen er og
vælg form field validation, og sæt kryds i required ved feltet Data Length,
hvor du også kan sætte min og max værdi for input. (min FP version er
engelsk, men mon ikke du kan gætte det danske tilsvarende ud fra
beskrivelsen? )

svar på første: tror jeg ikke du kan i rent FP, der skal nok noget ASP
indover, fordi du jo skal kigge et sted (database)for at se om vedkommende
har skrevet før.

--
Tyge
www.lykkejensen.dk