Dinner for one - 90-års fødselsdagen - hjæ~
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-12-02 03:44

Hej allesammen og glædelig jul og godt nytår.

Jeg står og skal finde en vhs-version af '90-års fødselsdagen' til en
amerikansk veninde som har ledt som en vanvittig efter den - kan I hjælpe?
Jeg har googlet og yahoo'et i den store stil, men kan ikke rigtigt finde
noget - min veninde har ikke dvd, så det skal være på videobånd.

Jeg mener at der er noget med at der er forskel på europæisk og amerikansk
vhs, hvad er forskellen?

På forhånd mange tak for hjælpen.

MvH

Aragorn_dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-12-02 08:50

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at der er noget med at der er forskel på europæisk og amerikansk
> vhs, hvad er forskellen?

Du husker forkert. Der er ingen. Men der er forskel på signalet der ligger
på vhs-båndet. I US bruger man NTSC-signal hvor vi her bruger PAL. En god
moderne video kan afspille begge.

/jim

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 24-12-02 10:14

Jim Andersen wrote:
> Du husker forkert. Der er ingen. Men der er forskel på signalet der
> ligger på vhs-båndet. I US bruger man NTSC-signal hvor vi her bruger
> PAL. En god moderne video kan afspille begge.
>
> /jim

En god moderne Europæisk video, jeg tvivler på at de amerikanske videoer kan
afspille PAL ("det har de jo ikke brug for"). En amerikansk ven jeg lige har
haft på besøg giver mig ret i den holdning.
Go' jul,
Nicolai

Fra : Paul Anthony

Dato : 24-12-02 14:46

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message news:<au8i0b$icb$1@sunsite.dk>...
> [...]
> noget - min veninde har ikke dvd, så det skal være på videobånd.
>
> Jeg mener at der er noget med at der er forskel på europæisk og amerikansk

Ja du kan gå ind på www.ebay.de
Det er en tysk side, hvor du skal søge efter dinner for one -det
hedder den der. Der kan du ovenikøbet få en gaveæske med et stks. vhs
i en æske, hvor der også er en flaske portvin, så man kan nyde det
hele i bedste miss sophie stil.
Go fornøjelse

Paul Anthony
3264 6541(arbejde)
ps. hvis du kender nogen der er vilde med 90 års fødselsdagen, så sig
til vi laver et tv-program om den og skal optage en hel masse både til
nytår og til næste år

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-12-02 14:59

> [...]
-snip-
> [...]
> ps. hvis du kender nogen der er vilde med 90 års fødselsdagen, så sig
> til vi laver et tv-program om den og skal optage en hel masse både til

Yo Paul - glædelig jul.

Jeg har skam fundet siden der med 'Dinner for One' - problemet er at det
åbenbart skal være i NTSC, og den pågældende version er i PAL. (Eller osse
er det omvendt - jeg kan sgu ikke lige huske det).
Men tak for tippet da.

Og jo, jeg er vild med 'Dinner for One' - den *skal* bare ses Nytårsaften,
ellers er det ikke rigtigt nytår (- ligesom Disneys Juleshow osse bare
*skal* ses juleaften...) - dog har vi her i familien ikke nogen sjove
traditioner i forbindelse med den, andet end den *skal* ses.

MvH Aragorn_dk

Fra : Peter Heide

Dato : 25-12-02 02:34

Husk også at der 2 forskellige versioner af "90-års fødselsdagen":

blev først optaget til engelsk tv. dérefter til tysk tv (dog stadig på
engelsk)
Hvilken af dem der bedst kan jeg bedømme da jeg ikke har set nogen af dem
i mange år......men de ligger tæt af hinanden, så meget kan jeg huske.

peter