GF V8200t5 og P4PE
Fra : T.Hansen

Dato : 24-12-02 00:42

Hej NG

Kan i hjælpe mig med følgende.

Kan et Asus V8200 T5 kører på det nye bundkort fra ASUS
som hedder P4PE..??
Der står at AGP'en kører med 1,5 v spænding på bundkortet
men jeg kan ikke finde oplysninger på nettet om V8200t5, og
hvilken spænding der skal til for at drive kortet.

hilsen TH

Fra : DWM

Dato : 24-12-02 10:57

"T.Hansen" <hansen1@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg kan ikke finde oplysninger på nettet om V8200t5, og
> hvilken spænding der skal til for at drive kortet.

Finder BIOS ikke selv hvad spænding AGP´en skal køre med?
Få så må det jo være de 1.5V som den skal bruge.

/Kenneth Iversen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-12-02 11:29

> Finder BIOS ikke selv hvad spænding AGP´en skal køre med?
> Få så må det jo være de 1.5V som den skal bruge.

Nej, P4PE kan kun køre med 1,5V på AGP´en.
dvs. at hvis det er et 3,3V grafikkort han har, kan det ikke bruges......

Jakob

Fra : DWM

Dato : 24-12-02 12:04

"Jakob Andersen" <jakob@NOSPAMsprit.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, P4PE kan kun køre med 1,5V på AGP´en.
> dvs. at hvis det er et 3,3V grafikkort han har, kan det ikke bruges......

Så burde han vel ikke kunne sætte det i. Det vil ihvertfald ikke være
godt hvis den bliver tændt med et 3.3v grafikkort. Så brænder man
chipsættet af på bundkortet.

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Krag

Dato : 24-12-02 12:21

"T.Hansen" skrev i en meddelelse ...

> Kan et Asus V8200 T5 kører på det nye bundkort fra ASUS
> som hedder P4PE..??

Ja, det kan det sagtens.

> Der står at AGP'en kører med 1,5 v spænding på bundkortet
> men jeg kan ikke finde oplysninger på nettet om V8200t5, og
> hvilken spænding der skal til for at drive kortet.

Dit grafikkort understøtter både 3.3V og 1.5V agp signaling, så
det vil køre fint med dit P4PE bundkort. Generelt kan man sige
at hvis dit grafikkort understøtter agp 4x kan det også køre i de
Intel chipset, der kun understøtter 1.5V agp kort.

Hvis du til gengæld har et grafikkort, som kun understøtter max.
2x agp er det du skal være forsigtig, da ikke alle disse kort
understøtter 1.5V signaling.

Jeg har selv et P4PE og har bl.a. kørt med mit Creative GF3
kort uden problemer.

Lars