Fire Dragon - revelation films LTD.
Fra : Rar Morfar

Dato : 06-03-01 16:20

Hej

Nu vil jeg vide det.
Jeg har diskuteret med min granfætter og han påstår at der er blevet udgivet
en film med Jackie Chan midt i 80'erne der hedder Fire Dragon. Den skulle
være udgivet af Revelation Films LTD.

Jeg har tjecket efter på IMDB og fandt intet der havde med jackie chan at
gøre.

Nogen der ved mere?

Rune

Fra : Ole Kofoed

Dato : 07-03-01 00:46

Rar Morfar skrev i meddelelsen <982v6r$37j$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
skulle
>være udgivet af Revelation Films LTD.
>
>Jeg har tjecket efter på IMDB og fandt intet der havde med jackie chan

Ifølge den glimrende Hong Kong Movie Database er der kun en Hong Kong
film med denne titel, og det er ikke en Jackie film:
http://www.hkmdb.com/db/movies/view.mhtml?id=7845&display_set=eng , du
kan være helt sikker på at Alle HK Jackie film er med i den database. Om
så der skulle være udgivet en video herhjemme med en "fordansket" titel
ved jeg ikke, men et opslag på den også glimrende UNCUT giver heller
intet resultat: http://www.uncut.dk/UNCUT/dansketitler.html

Et opslag i hans selvbiografi "I Am Jackie Chan" og i "Dying for
Action - The Life and Films of Jackie Chan" giver heller intet resultat!

Så det må være op til din fætter at bevise sin påstand.

Mvh.

Ole
--
DVD-Basen.
Links til over 17500 dvd anmeldelser

Fra : Rar Morfar

Dato : 08-03-01 00:13

http://www.bensonsworld.co.uk/detail.asp?product=7000000047989

Hvilken er det her så?

Rune

Fra : Ole Kofoed

Dato : 08-03-01 02:18

Rar Morfar skrev i meddelelsen <986fb3$pcs$1@news.inet.tele.dk>...
>http://www.bensonsworld.co.uk/detail.asp?product=7000000047989
>
>Hvilken er det her så?

Jeg gætter på at udgiveren har givet en ældre Jackie film en ny engelsk
titel, og man kan ikke stole på deres årstal, f.eks. står denne til
1985: http://www.bensonsworld.co.uk/detail.asp?product=7000000047988 men
er fra 1976!

Jeg har igen bladret igennem filmografien i hans selvbiografi, og titlen
står ikke nævnt blandt de over 80 film han har haft en finger med i.

Prøv evt. at spørge i news:alt.asian-movies

Mvh.

Ole

Fra : Henrik Rytter

Dato : 08-03-01 12:02

In article <986mdr$1g0m$1@news.cybercity.dk>, "Ole Kofoed"
<cowfeet@email.dk> wrote:

> Jeg gætter på at udgiveren har givet en ældre Jackie film en ny engelsk
> titel, og man kan ikke stole på deres årstal, f.eks. står denne til
> [...]

Jeg må give Ole ret her. Der eksisterer INGEN Jackie Chan-film med den
officielle titel Fire Dragon. Hvilken ubetydelig 70'er martial arts
film, hvori han sikkert har en lille birolle, de engelske udgivere har
valgt at relancere er uvist. Et er dog sikkert: At siden man har skullet
gemme den under denne nye titel er der tydeligvis tale om en film der
ikke kan stå på egne ben, men prøver at tjene på Chans popularitet.

Hvis I har den vil jeg godt hjælpe med at identificere den (som oftest
har de ikke engang spildt tid på at videogenerere en ny titel ... så den
originale står der måske), men så må I give mig lidt mere at arbejde
med. Det lyder som en film fra før Chans forfærdelige samarbejde med Lo
Wei.

Yuen Woo-Pings Fire Dragon fra 1994 er i øvrigt en udmærket lille
sværdfantasi omend langt fra hans bedste. Den sidste halve time er dog
ret god. Tjek http://mhvf.net/forum/asian/posts/1562.html

mvh

Henrik

Fra : Rar Morfar

Dato : 08-03-01 16:49

Hej

Jeg har fundet ud af at filmen der er tale om er "Fantasy Mission Force"
Hvorfor de udgiver den som "fire dragon" fatter jeg ikke og slet ikke når
den endda er klippet 10 minutter i forhold til den originale Fantasy......

Rune

Fra : Ole Kofoed

Dato : 08-03-01 18:29

Rar Morfar skrev i meddelelsen <9889p5$imo$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
når
>den endda er klippet 10 minutter i forhold til den originale

Og Jackie skriver i sin bog:

I did this movie because I owed Jimmy Wang Yu a favour. I appear in only
a few stunts, but I'm billed as the lead.

Det sker rimelig tit at titlerne på HK film og navnene på skuespillerne
bliver skiftet ud når de bliver udsendt rundt om i verdenen, det værste
er dog når de begynder at give filmene titler som andre film også
hedder.

Mvh.

Ole