Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
RADEON 9700 Pro spørgsmål (Tv-out)
Fra : Jens M

Dato : 20-12-02 17:03

Kører kortet automatisk udover ens tv når man afspiller f.eks. en avi
fil? Lige som matrox, eller skal man bruge et specielt program ved siden af,
f.eks. tv-tool?

Er der i det hele taget noget alternativ til Matrox's kort, vhsi man både
vil have hurtig spil performance og et kanont tv-out?

/Jens

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-12-02 19:35

Jens M wrote:
> Kører kortet automatisk udover ens tv når man afspiller f.eks. en avi
> fil? Lige som matrox, eller skal man bruge et specielt program ved siden af,
> f.eks. tv-tool?

Jeg bruger ikke mit kort til at spille film, men ATI's drivere gør det
muligt at sætte genvejstaster op til forskellige opløsninger og udgange.
Så jeg kan skifte til ved tryk på CTRL-SHIFT-ALT-T og tilbage til PC med
CTRL-SHIFT-ALT-P, det kan vist ikke blive meget lettere.

Mvh

Bruno

Fra : JRS

Dato : 20-12-02 20:15

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så jeg kan skifte til ved tryk på CTRL-SHIFT-ALT-T og tilbage til PC med
> CTRL-SHIFT-ALT-P, det kan vist ikke blive meget lettere.

Kan det faktisk .. ved Matrox sker det automatisk ...

MVH
JRS

Fra : Jens M

Dato : 21-12-02 00:16

> [...]
> Så jeg kan skifte til ved tryk på CTRL-SHIFT-ALT-T og tilbage til PC med
> CTRL-SHIFT-ALT-P, det kan vist ikke blive meget lettere.

OK, dvs jeg kan ikke lave noget andet på computeren imens. Lidt skod.

Men hvordan er tv-out kvaliteten?

Jeg havde engang et ASUS 3800 TNT2. Billedkvaliteten var enorm skuffende set
i forhold til f.eks. et Matrox G450.

Mvh. Jens

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-12-02 19:24

Jens M wrote:
> OK, dvs jeg kan ikke lave noget andet på computeren imens. Lidt skod.

Eh, nej. Kortet er i stand til at vise et billed på to monitore samtidig
eller på en monitor og et TV, altså to forskellige billeder hvis det ønskes.

Jeg bruger det blot til enkelte computerspil hvor det ikke er
interresant med billed på mere end en skærm.

> Men hvordan er tv-out kvaliteten?

Jeg synes den er helt fin, men jeg har skiftet TV for nylig så jeg har
ikke rigtig mulighed for at sammenligne med tidligere.

> Jeg havde engang et ASUS 3800 TNT2. Billedkvaliteten var enorm skuffende set
> i forhold til f.eks. et Matrox G450.

Jeg har haft et ASUS V6600 DeLuxe og ATI kortet er bedre, men TV'et er
også bedre så det er svært at sige hvad der er hvad.

Mvh

Bruno