Auktioner på Usenet
Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 20-12-02 11:34

Hej,

Jeg ved ikke om der findes særlige generelle regler for auktioner på nettet
men... Ved salg af mit CD-ROM drev var to af de bud jeg fik ikke seriøse.
Det ene var fra en person som troede at det var et SCSI CD-ROM drev (på
trods af at jeg _tydeligt_ havde skrevet at det var et IDE drev). Den anden
køber ombestemte sig og ville ikke købe alligevel. Begge købere opgav ikke
noget navn og svarer iøvrigt ikke tilbage på de e-mails jeg sender dem. Det
betyder at jeg aldrig fik solgt mit CD-ROM drev alligevel. Begge disse bud
blev sendt til min e-mail og blev ikke postet i nyhedsgruppen - hvilket
selvfølgelig betød at de øvrige bydere ikke fik at vide at de var blevet
overbudt. Alt i alt synes jeg den auktion var ret nytteløs.

Jeg vil derfor gerne opfordre til at folk i auktionerne overholder følgende
tre regler:

1. Læs _hele_ salgsindlægget igennem, og send sælgeren en e-mail med dine
evt. Spørgsmål, _før_ du byder
2. Byd _kun_ hvis du er helt sikker på at du vil købe
3. Når du byder så husk at poste dit bud i nyhedsgruppen, så alle kan se dit
bud.
4. Sørg som sælger for at få så mange tekniske oplysninger som muligt med i
dit originale salgsindlæg.

De to første regler gælder blandt andet også på Ebay.com hvor man afgivelse
af det højeste bud er juridisk bundet til at købe.

Bare fordi det ikke er en virkelig fysisk auktion betyder det jo ikke at man
bare kan tage pis på folk...

Med venlig hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : otn

Dato : 21-12-02 07:53

Anders Baden Nielsen <abn@on.to> wrote:

> [...]
> af det højeste bud er juridisk bundet til at købe.
>
> Bare fordi det ikke er en virkelig fysisk auktion betyder det jo ikke at man

Hej Anders,

Det er vel forhåbentlig ikke mig du refererer til?

MVH

otn

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 21-12-02 14:36

On 21/12/02 7:53, in article 1fnj76w.mqx6vuzf3hb4N%otn@stofanet.dk, "otn"
<otn@stofanet.dk> wrote:

> Hej Anders,
>
> Det er vel forhåbentlig ikke mig du refererer til?

Hej Ole,

Nej. Se mailen fra mig.

Med julet hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Mikael Kern

Dato : 21-12-02 12:31

> [...]
> bud.
> 4. Sørg som sælger for at få så mange tekniske oplysninger som muligt med i

Følgende 7 regler er osse fine:

1. Læs _hele_ salgsindlægget igennem, og spørg i nyhedsgruppen, hvis
du mangler oplysninger. Spørger du v.h.a. e-mail kan svaret ikke læses
af alle.

2. Tæl efter igen....

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 21-12-02 14:37

On 21/12/02 12:31, in article 3E045109.C61D2F2D@kern.dk, "Mikael Kern"
<"?vspampost"@kern.dk> wrote:

> Følgende 7 regler er osse fine:
>
> 1. Læs _hele_ salgsindlægget igennem, og spørg i nyhedsgruppen, hvis
> du mangler oplysninger. Spørger du v.h.a. e-mail kan svaret ikke læses
> af alle.

Fornuftigt. Reglerne bliver jo bedre og bedre...

> 2. Tæl efter igen....

Bare fordi jeg endnu ikke har lært at tælle til fire er det vil ingen grund
til at mobbe mig.... ;)

Med julet hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Claus O

Dato : 22-12-02 13:36

"Mikael Kern" <"øvspampost"@kern.dk> wrote

> Følgende 7 regler er osse fine:

DU burde vist holde dig ***LANGT*** væk fra at kommenterer:
1/andres fejl
2/auktioner i NG
3/grundlag for dette:
<
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3DF262E9.96130833%40kern.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fie%3DUTF-8%26o
e%3DUTF-8%26as_umsgid%3D3DF262E9.96130833%40kern.dk%26lr%3D%26hl%3Dda >

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-12-02 13:38

in article au4bil$8to$1@sunsite.dk, Claus O at ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com
wrote on 22/12/02 13:35:

> [...]
> 6130833%40kern.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fie%3DUTF-8%26o
> e%3DUTF-8%26as_umsgid%3D3DF262E9.96130833%40kern.dk%26lr%3D%26hl%3Dda >

Gå nu væk!

--
/peter

"Where's my burrito?"
Homer Simpson.

Fra : Claus O

Dato : 22-12-02 14:18

"Peter Kiil" <spam@kiil.net> wrote

> Gå nu væk!

Du husker mig altså?
Jeg husker jeg ville købe noget ram af dig som du havde
prisfastsat med HBO, hvilket jeg bød men alligevel kom
der modbud (hvilket var fup fra din side), da du jo havde
dem længe efter uden at kunne sælge til dine............

Nej, jeg overbyder ikke fup bud og giver ikke mere for
dit handelstalent end Mikael Kernerly´s ............

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-12-02 14:30

in article au4e1o$r22$1@sunsite.dk, Claus O at ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com
wrote on 22/12/02 14:18:

> [...]
> der modbud (hvilket var fup fra din side), da du jo havde
> dem længe efter uden at kunne sælge til dine............

Nej jeg husker ikke at have fuppet dig eller andre. Derimod husker jeg dig
som en tiltagende støjsender i grupper hvor du ellers ikke bidrager med
noget. Og det irriterer mig.

--
/peter

"Where's my burrito?"
Homer Simpson.

Fra : Claus O

Dato : 22-12-02 14:42

"Peter Kiil" <spam@kiil.net> wrote

> noget. Og det irriterer mig.

Sikkert fordi vi har en lidt forskellig opfattelse af hvordan
man handler:

Du skider højt og flot på anstændig opførsel hvis det er i din favor,
hvilket du jo har udtrykt flere gange og jeg selv har oplevet.

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-12-02 15:34

in article 3e05c10b$0$47417$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, Claus O at
ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com wrote on 22/12/02 14:41:

> Du skider højt og flot på anstændig opførsel hvis det er i din favor,
> hvilket du jo har udtrykt flere gange og jeg selv har oplevet.

Ja det er sikkert rigtigt. Stopper du nu så?

--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-12-02 20:45

Peter Kiil wrote:

> Gå nu væk!

Put "Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> i dit kill-filter
så er han væk, du går ikke glip af noget væssentligt...

FUT:.....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen