Nye regler for OnCable...?
Fra : Rasmus

Dato : 19-12-02 21:46

Tidligere var kun muligt at bestille en Gør-det-selv-installation
til OnCable hvis man havde maksimum ét kabel-tv-stik i boligen:

Googles cachede side om Gør-det-selv-installation:
http://makeashorterlink.com/?L47B424D2
<citat>
Krav til boliginstallation
Kun ét kabel-tv-stik i bolig. Har du flere stik, er du nødt til at
bestille en Standard- eller PC-installation...
</citat>

Dette krav er ikke længere at finde på siden
http://kabeltv.dk/?UniversID=496

Vil det sige at jeg godt kan bestille en Gør-det-selv-installation
på trods af at jeg har mere en ét kabel-tv-stik i min bolig?
__
Rasmus

Fra : Jens

Dato : 23-12-02 01:58

"Rasmus" <atmothaildotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at jeg godt kan bestille en Gør-det-selv-installation
> på trods af at jeg har mere en ét kabel-tv-stik i min bolig?

Jeg har hørt rygter om at de ville komme med en gør-det-selv løsning til
kunder med mere end ét antennestik.
Om det passer ved jeg ikke, for jeg har ikke kunne verificere det, men prøv
dog at give dem et ring.

Fatter dog ikke at de tør, såfremt rygtet er rigtigt. Når jeg tænker på
alle de "skumle" antenne-installationer jeg har set i forskellige hjem, så
må det kunne skabe en pokkers masse støj i nettet at folk selv piller ved
det.

Jens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-12-02 02:01

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> må det kunne skabe en pokkers masse støj i nettet at folk selv piller ved

Mon ikke en god enkelt eller en perfekt dobbelt galvanisk adskillelse kan
klare det problem..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Jens

Dato : 23-12-02 02:03

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev i en
meddelelse news:3e066042$0$47067$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Mon ikke en god enkelt eller en perfekt dobbelt galvanisk adskillelse kan
> klare det problem..?

Hvilket udstyr vil du bruge til det ?
Vil det ikke være en tekniker installation alligevel så ?

Jens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-12-02 02:19

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilket udstyr vil du bruge til det ?

TSA-204G eller TRIS-260E.

En montering i standeren af en TRIS-100A eller en TRIS-150A .

Disse kunne gøre et godt job.

> Vil det ikke være en tekniker installation alligevel så ?

Det vil afhænge af pakkens indhold.

For god ordens skyld aner jeg *intet/nada/zip* om evt. pakkeløsninger.

Jeg sidder blot og filosoferer over løsningsmulighederne.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-12-02 02:34

"Bjørn Jørvad" <ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev i en
meddelelse news:3e06648f$0$47051$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> TSA-204G

UPS ... der mangler et 1-tal...

Den hedder TSA-204G1...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Jens

Dato : 23-12-02 10:05

> [...]
>
> KLIP

> TSA-204G eller TRIS-260E.
>
> En montering i standeren af en TRIS-100A eller en TRIS-150A .

Du kan da ikke lade kunden selv montere udstyr i standeren, det er
udelukkende tekniker arbejde, og så er det jo lige pludselig ikke
Gør-det-selv installation.

> Disse kunne gøre et godt job.

Det plejer skillefiltre osv. fra Tratec at gøre

> Det vil afhænge af pakkens indhold.
>
> For god ordens skyld aner jeg *intet/nada/zip* om evt. pakkeløsninger.

En pakkeløsning i denne sammenhæng er noget kunden selv installerer.

Jens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-12-02 10:36

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kan da ikke lade kunden selv montere udstyr i standeren, det er
> udelukkende tekniker arbejde, og så er det jo lige pludselig ikke
> Gør-det-selv installation.

Naturligvis ikke. Alt efter et evt. termineringspunkt er
teknikkerarbejde...

I eksempelvis Holland opsættes et termineringspunkt hos kunden.

Hvordan den videre fordeling af R/TV/Data kan abonnenten selv afgøre/udføre.

Et termineringspunkt kunne/kan være (den bare) enden af din stikledning.

Hvorledes F-connector situationen klares af abonnenten, ved jeg faktisk
ikke.

Måske en enkelt screw-on-F-Connector (føj) anvendes.

> Det plejer skillefiltre osv. fra Tratec at gøre

Jeg siger tak på egne og andres vegne..

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn