slut med lykkepiller
Fra : Martinix DK

Dato : 19-12-02 17:12

Hej.

Om ca. 14 dage stopper jeg med lykkepiller(har været på nedtrapning i flere
måneder) men hvilke bivirkninger kan jeg komme ud for? For uden at få
tilbagefald?

Kara

Fra : Helle

Dato : 19-12-02 18:46

"Martinix DK" <martinko@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
flere
> måneder) men hvilke bivirkninger kan jeg komme ud for? For uden at få

Hejsa.

Du kan nok regne med at dykke lidt ned og blive lidt deprimeret igen men det
skal du bare tage helt roligt - det er en naturlig reaktion for kroppen og
hjernen og når du bliver depri skal du bare tage det roligt, hjernen skal
lige lære selv at danne stoffet, serotonin, som du tilsætter hjernen ved at
tage lykkepiller.
Jeg synes det er alletiders at du kan stoppe med pillerne - den dag ser jeg
også frem til i mit liv

Kh Helle

Fra : Mikkel Krogh

Dato : 19-12-02 19:31

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige lære selv at danne stoffet, serotonin, som du tilsætter hjernen ved

En lille teknisk detalje: man tilsætter faktisk ikke serotonin til hjernen
ved at bruge 'lykkepiller'. Stoffet i 'lykkepillerne' gør at det serotonin
som kroppen selv producerer forbliver længere tid det sted hvor det udøver
sin virkning (synspsespalten). Man siger at stofferne hindrer genoptagelsen
af serotonin.

Der er altså ikke tale om en kunstig tilførsel af serotonin, men bare en
bedre udnyttelse af det der i forvejen findes.

MVH

Mikkel

Fra : arc@na

Dato : 19-12-02 20:05

"Mikkel Krogh" <mikkelkrogh@get2net.dk> wrote in news:att3c1$lsi$1
@sunsite.dk:

> Der er alts† ikke tale om en kunstig tilf›rsel af serotonin, men bare
en
> bedre udnyttelse af det der i forvejen findes.

Bedre? Hmm - mon ikke du mener mere effektiv??? Og det er ikke det
samme.

--
Venlig hilsen og god jul
arc@na

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 19-12-02 20:19

arc@na wrote:
> "Mikkel Krogh" <mikkelkrogh@get2net.dk> wrote in news:att3c1$lsi$1
> @sunsite.dk:

> Bedre? Hmm - mon ikke du mener mere effektiv??? Og det er ikke det
> samme.

Med mindre du er ordkløver, vil du så godt forklare forskellen af
betydningen af ordene "bedre" og "effektiv" som de er brugt her?

_
Med venlig hilsen
Ebbe

Fra : arc@na

Dato : 21-12-02 06:07

"Ebbe Rasmussen" <ebberas@mail1.stofanet.dk> wrote in news:att62l$hvf$1
@sunsite.dk:

> Med mindre du er ordkl›ver, vil du s† godt forklare forskellen af
> betydningen af ordene "bedre" og "effektiv" som de er brugt her?

Bedre = forbedrer den tilstand, som medikamentet er beregnet til at
virke terapeutisk på.

Effektiv = virkningsgraden af lægemidlet, altså om det er "stærkt" eller
"svagt".

--
Venlig hilsen
arc@na

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 22-12-02 16:03

arc@na wrote:

> Bedre = forbedrer den tilstand, som medikamentet er beregnet til at
> virke terapeutisk på.
>
> Effektiv = virkningsgraden af lægemidlet, altså om det er "stærkt"
> eller "svagt".

Når du nu vil gøre dig bedrevidende, vil det virke mere overbevisende, hvis
du sætter dig ind i ords betydning og er klar over at det samme ord kan have
flere betydninger.

Politikens Nudansk Ordbog (PNO) siger:
Bedre
1. bedre (på) noget. Gøre at noget bliver bedre. eks.: det bedrede ikke hans
humør at de var for sent på den.
2. Af højere positiv grad el. kvalitet. Modsat ordet værre. eks.: Den nye
udgave af bogen er bedre end den gamle.

Og måske mere tydeligt for dig.
Stadig PNO.
effektivisere:
gøre noget på en mere virkningsfuld måde så man opnår bedre resultater

Når du skjuler din mail-adr. er det vel for at du ikke vil være dig selv
bekendt eller hvorfor?

-
MVH og god jul til jer alle
Ebbe

Fra : Alexander

Dato : 21-12-02 23:37

"arc@na" <My_em@il.is.invalid.com> wrote in

> [...]
> @sunsite.dk:

> en
>
> Bedre? Hmm - mon ikke du mener mere effektiv??? Og det er ikke det

En tilføjelse:

Effektiv og bedre er ikke det samme. Det er to forskellige ord, men der kan
være situationer, hvor effektiv er lig bedre og omvendt. 80)

I ovenstående eksempel vil jeg dog give dig ret, men det betyder ikke, at
det altid forholder sig sådan. Jeg er sikker på, at du kan finde eksempler
selv 80)

God Jul,

Alexander