Andet multimedie
bentjuul 3670
Font i logo
Fra : Esben

Dato : 19-12-02 15:53

Kan nogen hjælpe med at identificere fonten der er brugt i logoet på denne
side:
http://www.miljorent.dk

På forhånd tak :)
--
Esben

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-12-02 16:31

"Esben" skrev:
> Kan nogen hjælpe med at identificere fonten der er
> brugt i logoet på denne side: http://www.miljorent.dk

Jeg har en Bitstream-font ved navn "Incised 901 Bold Condensed" som kommer
ret tæt på, omend at der er mindre forskelle bl.a. i øjerne/hullerne i 'R'
og 'p'.

Her er en sammenligning: http://www.et-soft.dk/fonttest.jpg
(den i blå ramme er den originale)

Mvh, Lars

http://www.myfonts.com/fonts/bitstream/incised-901/

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 19-12-02 18:18

Det kunne også være Anique Olive Compact

http://www.myfonts.com/fonts/urw/antique-olive/

Mads

_____
www.madshougaard.dk - graphic design

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 19-12-02 19:04

Hej Esben

Det er Antique Olive Nord, men du kan også bruge Incised 901 CT BT.

Bogstaverne i de 2 fonte, med de angivne bogstaver er så tæt på hinanden,
(spatieringen er forskellig og Inciced er mikroskopisk breddere - det
tangere flueknepperi hvis du har Incised men vælger at bruge den anden).

www.fontknaekker.dk

mvh
Anders

Fra : kajo

Dato : 19-12-02 21:49

"Anders Rehhoff" <artryk@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Esben
>
> Det er Antique Olive Nord, men du kan også bruge Incised 901 CT BT.

Hvis du med Antiqie Olive Nord, mener den skrift der er vist her:
http://www.myfonts.com/fonts/urw/antique-olive/nord-d-regular/charmap.html
så er det ikke den samme, det store S og e'et ligner ikke.

>Bogstaverne i de 2 fonte, med de angivne bogstaver er så tæt på hinanden,
>(spatieringen er forskellig og Inciced er mikroskopisk breddere - det
>tangere flueknepperi hvis du har Incised men vælger at bruge den anden).

Enten er det den rigtige skrift eller også er det ikke, men man kan
selvfølglig
altid finde nogen der ligner.

Mvh Kajo

Fra : Esben

Dato : 19-12-02 22:18

"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så er det ikke den samme, det store S og e'et ligner ikke.

> Enten er det den rigtige skrift eller også er det ikke, men man kan

Tak for svarene - Antique Olive er tæt nok på, jeg faldt selv over den i
mellemtiden på en anden Pc.

--
Esben

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 19-12-02 23:25

Jeg elsker "Flueknepperri"

Jeg skulle have skrevet Antique Olive Compact (beklager)