JSpamFilter - erfaringer?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-02 12:47

Hejsa!

Er her nogen der bruger JSpamFilter?

Jeg er ved at være godt træt af spam, og da min udbyder ikke tilbyder
filtrering, så ser JSF ud til at være hvad jeg har brug for. Jeg kan
dog ikke lige gennemskue hvordan jeg sætter det op. De eksempler der
er på siden (http://www.jspamfilter.com/) ser ikke lige ud til at være
nogle der vedrører mig.

Jeg har blot en enkelt maskine der skal have filtreret hentet fra en
enkelt adresse. Mailserveren har jeg ikke adgang til, og det er ikke
samme maskine som jeg bruger mailklienten på.

Flere har foreslået MailWasher, men jeg gider ikke sidde og gennemgå
mails hver gang jeg henter (min mailklient henter mails hvert minut).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Juletilbud for modtagere af nyhedsbrevet - resten af år 2002:
http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-02 16:53

Jeg selv skrev:

>Er her nogen der bruger JSpamFilter?

Jeg blev i stedet anbefalet SpamPal - og det kører bare!

Fra : Peter G

Dato : 19-12-02 18:17

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>filtrering, så ser JSF ud til at være hvad jeg har brug for. Jeg kan
>dog ikke lige gennemskue hvordan jeg sætter det op. De eksempler der

(delvis copypaste fra et af mine tidligere indlæg)

Jeg bruger to automatiske og gratis spamfiltreingsprogrammer serielt.
Spampal (tidligere introduceret i gruppen)

http://www.spampal.org.uk/

samt det gratis program Popfile (som er mere automatiseret og virker
meget lovende). Findes i en nem installeringsudgave til Windows og samt
cross-platform udgave da den er Perl-baseret.

Kort sagt er Popfile en meget kvalificeret gættemaskine, der baserer
sine gæt på tidligere resultater m.h.t. unikke nøgleord i emails.
Gætter den forkert med hensyn til en email, giver man den et vap over
snuden og så korrigerer den for det fremover. Den tager simpelthen ved
lære og bliver bedre og bedre til at komme med kvalificerede gæt, jo
mere spam den modtager. Efter at have modtaget ca. 50 emails (legitime
og spam) er den oppe i 95+ procent med rigtige gæt, og det går kun
fremad med procenterne. Desuden er den så let at konfigurere, at jeg
synes det er for let.

Jeg kører nu både med Spampal og Popfile i serie, og er møje
fornøjet over deres samlede reultat m.h.t at genkende og filtrere spam.

Herhjemme er spam nu ikke længere et problem, men kilde til en mindre
perfid glæde når jeg ser den blive korrekt filtreret.

http://popfile.sourceforge.net/manual.html
http://popfile.sourceforge.net/
--
M.v.h. Peter. Email addresse virker.