Indsætte flere rækker af gangen
Fra : Sinkbæk

Dato : 19-12-02 12:12

Hej!

Er der en måde hvorpå man kan indsætte flere rækker af gangen i mysql? -
uden brug af en løkke, da jeg fx skal indsætte 100 rækker, vil det så ikke
være for sløvt?

\\ ~ ~ //
(/ @ @ /)
_oOOo_(_)_oOOo_
God Jul og godt Nytår
Med venlig hilsen
Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Allan E

Dato : 19-12-02 20:25

"Sinkbæk" <thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote in message
> [...]
> uden brug af en løkke, da jeg fx skal indsætte 100 rækker, vil det så ikke

Det kan du sagtens. Fx
INSERT INTO `tabel` (`att1`, `att2`, `att3`, `att4) VALUES
('id1', 'noget2', 'noget3', 'noget4'),
('id2', 'nogetandet2', 'nogetandet3', 'nogetandet4'),
('id3', 'nogettredie2', 'nogettredie3', 'nogettredie4'),
.....osv

Mvh Allan E