Andet multimedie
bentjuul 3670
OT: Skift fra MAC/PC netværk til kun PC - ~
Fra : ct

Dato : 19-12-02 11:37

Beklager OT, men denne post er lidt svært at placere rigtigt

Er der nogle her der har erfaringer med skift fra et blandet PC/Mac netværk,
på f.eks. et reklamebureau, hvor der er skiftet til ren PC-løsning (eller
evt. omvendt).

Jeg er interesseret i at høre om hvilke overvejelser der har ligget til
grund for skiftet, samt hvilke problemer og fordele dette har medført. Både
økonomiske og brugermæssige. I det hele taget erfaringer om topic.

Årsagen er at jeg 'bestyrer' et blandet miljø med alle de ulemper det
giver - og vi står overfor en større opgradering.

Fjern ordet 'fjern' fra min emailadresse for at maile mig.

Claus

X-posted til dk.edb.grafik, dk.edb.netværk og
dk.edb.system.ms-windows.server

Fra : Tomaten

Dato : 19-12-02 12:17

"ct" <clausfjern@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> Beklager OT, men denne post er lidt svært at placere rigtigt
> Årsagen er at jeg 'bestyrer' et blandet miljø med alle de ulemper det
> giver - og vi står overfor en større opgradering.

Hvilke ulemper? Sidder selv i et blandet miljø, og har ikke nogen problemer
med det.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : ct

Dato : 19-12-02 12:44

> Hvilke ulemper? Sidder selv i et blandet miljø, og har ikke nogen
problemer
> med det.

Bl.a.
- Appletalk der sløver netværket (OS9)
- 2 backup systemer
- CMS system der kun kører på PC
- Ingen fælles brugerstyring
- 2 antivirus systemer
- Problemer med f.eks. Powerpoint filer Mac/PC imellem (XP og 2001 for Mac)
- Generelle problemer med udveksling af filer, grundet filendelser og
navngivning
- 2 eksterne leverandører/supportører

Ydermere forekommer Mac hardwaren mig dyr og langsom (uden at skulle starte
en diskussion herom, det er jo nok en religionskrig der vil noget)

Er der brugbare løsninger til ovenstående hører jeg meget gerne om det.

Claus

Fra : Tomaten

Dato : 19-12-02 12:58

> [...]
Mac)
> - Generelle problemer med udveksling af filer, grundet filendelser og

Vi har efterhånden ingen problemer med filer, navngivningen er ved at være
på plads så der ikke bliver brugt obskure tegn og andre ting som PC'erne
kløjs i, filerne vi primært bruger er InDesign og Photoshop filer (diverse
formater), så der er ingen problemer der med to platforme.

Til backup har vi en raidserver stående, som alle maskiner i netværket kan
se og kopiere til (jobs hentes herfra og kopieres hertil), så er der kun en
maskine der skal bekymre sig om backup.

> Ydermere forekommer Mac hardwaren mig dyr og langsom (uden at skulle
starte
> en diskussion herom, det er jo nok en religionskrig der vil noget)

Mac hardwaren er forholdsvis dyr, men dog ikke som den var for nogle år
tilbage, det går den rigtige vej.