Moms over for privatkunder
Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 19-12-02 00:15

Kære NG

Jeg har et moms relateret spørgsmål jeg håber at i kan og vil svare på.

Når at jeg fx laver en faktura til en privatkunde, må denne faktura så godt indeholde moms angivelse
eller er det ikke tilladt?.

Ved erhverskunder skal det jo være der.
Flemming Jacobsen

Fra : felix

Dato : 19-12-02 00:18

"Thunderbird @ 7100 " <dsl79930[Spam Nej TAk]@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når at jeg fx laver en faktura til en privatkunde, må denne faktura så godt indeholde

Forudsat at du har et CVR-nr. ellers ikke til nogen af ovennævnte !
se www.cvr.dk der kan du se om du har et

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 19-12-02 00:20

On Thu, 19 Dec 2002 00:17:47 +0100, "felix" <felix6@Xofir.dk> wrote:

> [...]
>moms angivelse

>Forudsat at du har et CVR-nr. ellers ikke til nogen af ovennævnte !

Har et CVR nummer . Men skal/må der gene være moms på regninger til private ?.
Flemming Jacobsen

Fra : felix

Dato : 19-12-02 00:28

> Har et CVR nummer . Men skal/må der gene være moms på regninger til private ?.
> --
JA selvfølgelig SKAL der være moms på alt og VIGTIGT dine kopi-fakturaer SKAL være
nummerede og
de skal sidde i nummerorden i et ringbind, som Told & Skat med garanti på et tidspunkt vil
interessere sig
for, også din revisor vil se din "salgs-ringbind" så lav også en "købs-ringbind" og køb en
hullemaskine, så
har du styr på dine bilag.

Køber du eks. 100 af en vare, skal der være salgsfakturaer på alle 100, minus dem du har
på lager.

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 19-12-02 00:30

On Thu, 19 Dec 2002 00:28:10 +0100, "felix" <felix6@Xofir.dk> wrote:

> [...]
>har du styr på dine bilag.
>
>Køber du eks. 100 af en vare, skal der være salgsfakturaer på alle 100, minus dem du har

købsreingbindet har jeg, men driver så også virksomheden ved siden at min uddannelse. Mange tak for
de venlige tips.
Flemming Jacobsen

Fra : David T. Metz

Dato : 19-12-02 01:09

Thunderbird @ 7100 skriblede:
> [...]
>
> Når at jeg fx laver en faktura til en privatkunde, må denne faktura
> så godt indeholde moms angivelse eller er det ikke tilladt?.

Hvis ydelsen er momspligtig skal du momse. Hvordan fakturaen udformes er
relativt frit når det er til private så vidt jeg husker. Der er intet i
vejen for at benytte samme skabelon som til virksomheder.

David

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-12-02 01:22

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er intet i
> vejen for at benytte samme skabelon som til virksomheder.

Det har du 100 % ret i.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-02 01:31

>Når at jeg fx laver en faktura til en privatkunde, må denne faktura så godt indeholde moms angivelse
>eller er det ikke tilladt?

Absolut er det tilladt - du kan bruge akkurat den samme
faktura-skabelon til private, som den du bruger til virksomheder.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Juletilbud for modtagere af nyhedsbrevet - resten af år 2002:
http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 19-12-02 16:56

On Thu, 19 Dec 2002 00:15:27 +0100, "Thunderbird @ 7100 " <dsl79930[Spam Nej TAk]@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>
>Når at jeg fx laver en faktura til en privatkunde, må denne faktura så godt indeholde moms angivelse

Mange tak for hjælpen til jer allesammen.
Flemming Jacobsen