STL-kode
Fra : Troels Arvin

Dato : 18-12-02 23:51

Hej kunne godt tænke mig at se, hvordan forskellige dele af STL kan
implementeres. - Så jeg tænkte, at GNU libstdc++ nok fx. ville have
koden for vector.
Imidlertid er det noget underlig kode, jeg har fundet frem til. Kan det
passe, at megen af libstdc++'s kode i virkeligheden blot er C wrapper
kode?

Nå, men jeg fandt STLport, og den kode ser mere lærerig ud.

By the way: Hvis man vil se noget smuk C++ kode, er der så nogle
C++-baserede open source projekter, som det særligt kan anbefales at
kigge nærmere på?

Fra : Troels Arvin

Dato : 19-12-02 00:42

(Besvarer lige mig selv.)

On Wed, 18 Dec 2002 23:50:58 +0100, Troels Arvin wrote:

> Imidlertid er det noget underlig kode, jeg har fundet frem til. Kan det
> passe, at megen af libstdc++'s kode i virkeligheden blot er C wrapper
> kode?

Det viste sig, at megen af libstdc++'s kode står i header-filer.
Underligt, men dog kode.

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 19-12-02 11:01

Troels Arvin wrote:

> Det viste sig, at megen af libstdc++'s kode står i header-filer.
> Underligt, men dog kode.

Det kan ikke stå andre steder end i headeren, fordi koden mest består
af templates. Det vil også gælde STLPort, hvis du kigger efter.

-Claus

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 03-01-03 19:33

In <pan.2002.12.18.22.50.58.523618@arvin.dk>, Troels Arvin wrote:

> Imidlertid er det noget underlig kode, jeg har fundet frem til. Kan det
> passe, at megen af libstdc++'s kode i virkeligheden blot er C wrapper
> kode?
Hvis det er tilfældet (jeg har ikke set efter) er det fordi man har ment
at det var det mest optimale, bla. for ikke at for for meget code bloat,
hvilke desværre er et stort problem for STL for tiden.

/BL

Fra : Helge Jensen

Dato : 03-01-03 23:58

Troels Arvin wrote:

> Nå, men jeg fandt STLport, og den kode ser mere lærerig ud.

Jo, det er et godt sted

> By the way: Hvis man vil se noget smuk C++ kode, er der så nogle
> C++-baserede open source projekter, som det særligt kan anbefales at
> kigge nærmere på?

Design: Prøv boost (som du alligevel gerne vil have, specielt
boost::function) <URL: htt://www.boost.org>, og spirit (Parse Generator)

Kode: dele af boost, spirit, og prøv nyere GCC's standard-library, gerne
gcc-3.2 (kig i usr/include/c++/3.2/)..

--
Helge