Powermate og rulning
Fra : Henrik Münster

Dato : 18-12-02 22:54

Jeg har den her Griffin Powermate. Den bedste ting siden skiveskåret
brød. Jeg bruger den til at rulle (scrolle) med, da jeg er så stor en
Apple-fan, at jeg må have en Apple-mus.
Jeg har bemærket, at den ruller i det vindue, musemarkøren er
over. Det behøver ikke være det aktive vindue. I MacSOUP kan man således
have et aktivt artikelvindue i forgrunden og alligevel rulle med
emne-vindue, der ligger i baggrunden. Hvordan går det til? Jeg troede da
først et vindue blev valgt, når man klikker i det? Det er måske en del
af OS X 10.2, hvor den rullende badebold også kommer frem, når man kører
musen henover et vindue tilhørende et program i baggrunden, der står og
arbejder med noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 18-12-02 23:06

> [...]
> af OS X 10.2, hvor den rullende badebold også kommer frem, når man kører
> musen henover et vindue tilhørende et program i baggrunden, der står og

lækkert at hører at du har den kan ikke svare men har lidt kommentare og
et spørgsmål.

ifb. med arbejdet har jeg testet lidt forskellige mus alle med flerer
knapper og scroll (ifb. med spil bl.a. logitech, kensington
pocketmus og macally trackball (Qball) det størreste problem er at de
giver større spænding i underarmen end apples simple et/hel-knaps mus de
er bare super hvor tit ser man ikke folk sidde med fingerne hævet
parat til højre/venstre klik, bare det at havde muligheden foranleder de
svage i sjælen til at bruge mus i stedet for "tastaturveje"

Det vigtige spørgsmål: virker den i spil ?? (jedi 2, Outcast, kan
anbefales:)

p.s. alm. scrool mus virker ikke på den måde som du beskriver...
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 20-12-02 10:01

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> p.s. alm. scrool mus virker ikke på den måde som du beskriver...

Så har jeg åbenbart en ualmindelig scroll-mus (Logitech), for den virker
på samme måde. Om det er "logitech control center" eller OS 10.2 der gør
tricket ved jeg ikke.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Michael Holm

Dato : 20-12-02 11:05

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Så har jeg åbenbart en ualmindelig scroll-mus (Logitech), for den virker
> på samme måde. Om det er "logitech control center" eller OS 10.2 der gør
> [...]

æv jeg kan hverken få kensington, macally eller logitech til at
gøre det..strange at jeres gør det, skynd jer at opdaterer til 10..2.3
og se om det bliver ved ?!
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 20-12-02 11:22

> [...]

> æv jeg kan hverken få kensington, macally eller logitech til at
> gøre det..strange at jeres gør det, skynd jer at opdaterer til 10..2.3

Jeg har opdateret (se headeren...), og det virker stadig. Jeg har ver.
1.0.4. af "logitech control center" og jeg er som sagt ikke sikker på om
det ligger i OS eller lcc.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Michael Holm

Dato : 20-12-02 11:50

> Jeg har opdateret (se headeren...), og det virker stadig. Jeg har ver.
> 1.0.4. af "logitech control center" og jeg er som sagt ikke sikker på om
> det ligger i OS eller lcc.

ok den bruger jeg ikke.... du kan jo prøve at fjerne den og se hvad der
sker..

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-02 13:50

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Det vigtige spørgsmål: virker den i spil ?? (jedi 2, Outcast, kan
> anbefales:)
>
> p.s. alm. scrool mus virker ikke på den måde som du beskriver...

Jeg tør desværre ikke sige noget om spil, da det ikke er min stærke
side. Jeg kan nu ikke se, hvorfor den ikke skulle virke. Den kan jo
programmeres.
Jeg har ellers eksperimenteret lidt med det med vinduer. Det
varierer lidt fra program til program, hvad der sker. Det er vist kun
indenfor det aktive programs vinduer, den ruller, hvor musen peger. I
Mail.app kan man således skifte mellem at rulle mailen og listen over
e-mail i den pågældende postkasse ved at flytte markøren fra det ene
vindue til det andet.
--
Henrik Münster
Esbjerg