Afhent-selv-præmie
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-12-02 14:11

Er det lovligt at afholde en konkurence hvor det kræves at præmien
afhentes ?

Eksempel:
Jeg vælger at udlodde en præmie ved lodtrækning. For at spare mig
selv for porto-udgiften (stor eller lille) sætter jeg det krav at
vinderen af lodtrækningen selv skal afhente præmien på min adresse.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 18-12-02 14:50

On Wed, 18 Dec 2002 13:11:26 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>Er det lovligt at afholde en konkurence hvor det kræves at præmien
>afhentes ?

Ja, hvorfor ikke? Der er ingen der tvinger en til at deltage.

Det er bla. meget brugt af lokalradioer, at man selv skal hente det
man evt. vinder (f.eks. biografbilletter m.m)

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-12-02 01:40

Brian B. Christensen <not@for.public> wrote in

> Ja, hvorfor ikke? Der er ingen der tvinger en til at deltage.

Tænkte mere på at en evt. vinder blev påført udgifter hvis præmien
skulle afhentes i den anden ende af landet.

> Det er bla. meget brugt af lokalradioer, at man selv skal hente det
> man evt. vinder (f.eks. biografbilletter m.m)

Det tænkte jeg også på (bagefter) at f.eks. butikker for det meste
gør.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...