Drugs under indspillingen(spoiler)
Fra : Mark Høserich

Dato : 18-12-02 14:20

Forleden dag købte jeg Widescreen DVD versionen af Easy Rider, og som
ekstramat. var en 67 min. lang dokumentar, "Shaking the Cage", med
tilblivelsen af filmen. Her medvirker Hopper, Fonda, producere, fotografer
osv. Cirka halvvejs siger en producer (tror jeg), at alle steder i filmen
bruger skuespillerne rent faktisk stoffer. Han nævner at som krav, skulle
Peter Fonda ha 1 kg ganja med, sandsynligvis til brug før/under/efter
optagelserne. Det skulle angivligt være en rigtig joint som Jack Nickelson
ryger i scenen rundt om bålet. I kommentatorsporet siger Hopper, ved The
Drugexchange i lufthavnen og på den mexicanske losseplads, at Peter Fonda
ville ha at der skulle bruges rigtigt kokain, men han blev nødt til at nøjes
med flormelis. Udover denne modsætning, for hvad der rent faktisk blev
brugt, er der så nogen andre film hvor der blev brugt rigtige stoffer under
optagelserne, og offentligheden var velvidende om det ?

M<a>RK

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 18-12-02 17:27

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> wrote

> [...]
under
> optagelserne, og offentligheden var velvidende om det ?

Ved ikke om det ligefrem var kendt af offentligheden, men det var mildest
talt ikke nogen hemmelighed at Dennis Hopper var vildt på stoffer under
optagelserne til 'Apocalypse Now'.
Se dokumentaren 'Hearts of Darkness : A Filmmaker's Apocalypse', og du vil
blive overbevist :)

Mvh, Dennis

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 18-12-02 17:29

"Dennis Sørensen" <midnighter_x@yahoo.com> wrote>
> [...]
> optagelserne til 'Apocalypse Now'.
> Se dokumentaren 'Hearts of Darkness : A Filmmaker's Apocalypse', og du vil

Men det fremgår godt nok ikke af selve 'Apocalypse Now'.
Så vidt jeg husker er der ingen scener med narkotika indtagelse, og det var
vel det du ref. til ?!

Mvh, Dennis

Fra : Jens Laursen

Dato : 18-12-02 17:34

"Dennis Sørensen" <midnighter_x@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men det fremgår godt nok ikke af selve 'Apocalypse Now'.
> Så vidt jeg husker er der ingen scener med narkotika indtagelse, og det
var
> vel det du ref. til ?!

Der bliver da røget et par joints eller to på vej op ad floden. Nu er det
efterhånden et par år siden jeg har set "A Filmakers Apocalypse" (desværre),
men er det stoffer Sheen har gang i? Jeg husker det som et alkoholproblem
(det er vel reelt set ligegyldigt, men nu er jeg kommet til at tænke på
det).

Fra : Mark Høserich

Dato : 18-12-02 17:58

> Men det fremgår godt nok ikke af selve 'Apocalypse Now'.
> Så vidt jeg husker er der ingen scener med narkotika indtagelse, og
> det var vel det du ref. til ?!
>
> Mvh, Dennis

Det er ikke det at der indgår narkotika i en scene, men det at det er
virkelige stoffer som bruges i scenen og at de rent faktisk bliver skæve.
Jeg spekulerede på, om Easy Rider-fænomenet, også var gældende under
optagelserne til Leaving Las Vegas med Depp og del Toro.

M<a>RK

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-12-02 19:25

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg spekulerede på, om Easy Rider-fænomenet, også var gældende under
> optagelserne til Leaving Las Vegas med Depp og del Toro.

Fear & loathing in Las Vegas, hedder den nu.

- Martin

Fra : Hajaj®

Dato : 20-12-02 08:26

On Wed, 18 Dec 2002 17:29:10 +0100, "Dennis Sørensen"
> [...]

>Men det fremgår godt nok ikke af selve 'Apocalypse Now'.
>Så vidt jeg husker er der ingen scener med narkotika indtagelse, og det var

Surferen er på syre da båden når til broen og får sig lidt
af et trip.
--
Hajaj®
hajaj@toughguy.remove.net

Boycott the 2008 Olympics

Fra : Jens Laursen

Dato : 18-12-02 17:36

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>, er der så nogen andre film hvor der blev brugt rigtige stoffer under
> optagelserne, og offentligheden var velvidende om det ?

Bad Lietenant, efter sigende. Harvey Keitel levede sig så meget ind rollen,
at der blev brugt rigtig narko i de scener hvor han sprøjter sig i armen.

/Jens

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 19-12-02 14:28

Jeg mener også at have hørt at i Scarface, er det rigtig kokain han sniffer
på sit kontor til sidst, der hvor han har en kæmpe bunke han bare hamrer
hovedet ned i

Mvh Martin Sjøstrand