Drugs under indspillingen(spoiler)
Fra : Mark Høserich

Dato : 18-12-02 14:20

Forleden dag købte jeg Widescreen DVD versionen af Easy Rider, og som
ekstramat. var en 67 min. lang dokumentar, "Shaking the Cage", med
tilblivelsen af filmen. Her medvirker Hopper, Fonda, producere, fotografer
osv. Cirka halvvejs siger en producer (tror jeg), at alle steder i filmen
bruger skuespillerne rent faktisk stoffer. Han nævner at som krav, skulle
Peter Fonda ha 1 kg ganja med, sandsynligvis til brug før/under/efter
optagelserne. Det skulle angivligt være en rigtig joint som Jack Nickelson
ryger i scenen rundt om bålet. I kommentatorsporet siger Hopper, ved The
Drugexchange i lufthavnen og på den mexicanske losseplads, at Peter Fonda
ville ha at der skulle bruges rigtigt kokain, men han blev nødt til at nøjes
med flormelis. Udover denne modsætning, for hvad der rent faktisk blev
brugt, er der så nogen andre film hvor der blev brugt rigtige stoffer under
optagelserne, og offentligheden var velvidende om det ?

M<a>RK