OSX server Netværks lag
Fra : jacob

Dato : 18-12-02 14:08

Hej alle.
Efter opgradering fra ASIP til OSX 10.2 på min server har jeg nogle små
problemer.
Jeg har 8 klienter forbundet alle med sys 9.2
Ligepludselig hænger de alle på nettet i ca 45-60 sek. Så slipper de igen og
kører videre uden problemer.
Er der nogen der har nogle forslag til hvad årsagen kan være og evt. en
løsning.

Mvh
Jacob

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-12-02 16:03

in article Rq_L9.7294$vR6.2165@news.get2net.dk, jacob at jacob@hededam.dk
wrote on 18/12/02 14:07:

> [...]
> kører videre uden problemer.
> Er der nogen der har nogle forslag til hvad årsagen kan være og evt. en

Er der tilfældigvis nogen der søger med Sherlock på serveren samtidig?

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Michael Holm

Dato : 18-12-02 17:08

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article Rq_L9.7294$vR6.2165@news.get2net.dk, jacob at jacob@hededam.dk

på søndag skal jeg opdaterer vores xserver fra 10.1.5 til 10.2 hvis der
sker noget ligende lader jeg det gå videre
(alle må gerne krydse alt hvad de har - skal se de 2 tårne kl. 18, samme
dag - så det har bare at opfører sig ordenligt

> Er der tilfældigvis nogen der søger med Sherlock på serveren samtidig?
er det et problem ?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 18-12-02 17:47

"Michael Holm" <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote in message

> på søndag skal jeg opdaterer vores xserver fra 10.1.5 til 10.2 hvis der
> sker noget ligende lader jeg det gå videre

Kan du i kort menneskesprog fortælle, hvad man opnår ved opgradering?

Hilsen fra Niels

Fra : Michael Holm

Dato : 18-12-02 22:31

Niels Chr. Bøgh <dtp@FJERNdtpkurser.dk> wrote:

> Kan du i kort menneskesprog fortælle, hvad man opnår ved opgradering?
>
> Hilsen fra Niels
De administrationsværktøjer der følger med er meget bedre (= mere
meneskelige

En anden vigtig ting for os er at Retrospekt (backupprogram) ikke kan se
vores DAT-båndmaskine via SCSI i 10.1.5 det skulle ifølge deres
hjemmeside virke under 10.2.2.

+ en masse småting i Finder fungere bedre.
Et eks .: hvis du under 10.1.5 trykker på genvejen i Finder vinduet,
Application, også trykker på en bogstavtast "U" for at komme ned til
programmer der starter med "U"
så ryger du til User-mappen som ligger i samme hiraki som
Application-mappen, det er rettet i 10.2.2
kan også godt lide at man kan vælge mellem alm. "vis info" (æble + i" og
"inspector" (æble + alt + i)

Jeg håbe også at det løser nogle retigheders-problemer som kan opstå når
flere bruger (med forskellige systemer OS 9 og 10.2.2) skiftevis
arbejder på fælles dok. som ligger i en fælles mappe på serveren.
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 19-12-02 13:37

Tak. Det har vi næppe brug for. Også taget i betragtning at der, så vidt jeg
har forstået, ikke er et opgraderinstilbud.

Fra : Michael Holm

Dato : 19-12-02 13:52

Niels Chr. Bøgh <dtp@FJERNdtpkurser.dk> wrote:

> Tak. Det har vi næppe brug for. Også taget i betragtning at der, så vidt jeg
> har forstået, ikke er et opgraderinstilbud.
>
> Niels

vi fik den via opgraderingstilbud... det kommer jo an på hvornår man har
købt enten software eller hardwaren...

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk