Søges ejere af Matrox G450/G550 grafikkort
Fra : HMR

Dato : 17-12-02 20:57

Jeg prøver lige igen, jeg har stadig problemer med at se DVD film på
mit TV, så derfor søger jeg følgende.

En kopi af den Software som følger med Matrox G450 grafikkortet
Herunder Matrox DVD Software Player.

Betalingen kan evt. være en trådløs mus fra LOGITECH.

Mvh
Holger
hmr@vip.cybercity.dk

PS: HASTER SKAL VÆRE INDEN JUL!!!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-12-02 21:27

"HMR" <hmr@vip.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> Jeg prøver lige igen, jeg har stadig problemer med at se DVD film på
> mit TV, så derfor søger jeg følgende.

Hvad er dit problem da?

> En kopi af den Software som følger med Matrox G450 grafikkortet
> Herunder Matrox DVD Software Player.

Tja eller du kunne prøve nogle af de programmer der ligger på nettet,
istedet for at opfordre til piratkopiering.

--
Bjarke Andersen

Fra : HMR

Dato : 17-12-02 21:52

Hej

Problemet er at når jeg f.eks. bruger PowerDVD, kommer der ikke noget billed
på skærmen den er "blå". Så jeg går ud fra at den software som kommer med
Matrox kortet fungere.

Mvh
Holger

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 17-12-02 22:01

On Tue, 17 Dec 2002 21:52:19 +0100, HMR wrote:

> Hej
>
> Problemet er at når jeg f.eks. bruger PowerDVD, kommer der ikke noget
> billed på skærmen den er "blå". Så jeg går ud fra at den software
> som kommer med Matrox kortet fungere.

PowerDVD virker/virkede fint på mit gamle Matrox G400.

//Martin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-12-02 22:04

> Problemet er at når jeg f.eks. bruger PowerDVD, kommer der ikke noget
> billed på skærmen den er "blå". Så jeg går ud fra at den software som
> kommer med Matrox kortet fungere.

Har du aktiveret hardwareaccelration?

Hvis kortet ikke har det (mener ikke G450/550 har hardwareccelration af
DVD/MPEG) så betyder det blankt billede.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 17-12-02 22:29

On Tue, 17 Dec 2002 21:03:51 +0000, Bjarke Andersen wrote:

> Har du aktiveret hardwareaccelration?

Et must.

> Hvis kortet ikke har det (mener ikke G450/550 har hardwareccelration af
> DVD/MPEG) så betyder det blankt billede.

Mit gamle G400 gør herlig brug af hardware, så mon ikke de nyere udgaver
gør også?

//Martin

Fra : Esben

Dato : 17-12-02 22:34

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Et must.

> Mit gamle G400 gør herlig brug af hardware, så mon ikke de nyere
udgaver
> gør også?

G400 har hardware motion compensation, men ikke hardware mpeg dekoder.
Det er vist kun Marvel-udgaverne der har.

--
Esben

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 18-12-02 10:21

On Tue, 17 Dec 2002 22:34:02 +0100, Esben wrote:

> G400 har hardware motion compensation, men ikke hardware mpeg dekoder.
> Det er vist kun Marvel-udgaverne der har.

Det kan ikke passe. Da jeg havde kortet i maskinen var der stor forskel
på om jeg kørte med eller uden hardware accelleration i PowerDVD..

//Martin

Fra : Esben

Dato : 18-12-02 21:30

> Det kan ikke passe. Da jeg havde kortet i maskinen var der stor
forskel
> på om jeg kørte med eller uden hardware accelleration i PowerDVD..

Det kan godt være, men det passer. Der er ikke hardware mpeg-dekoder i
de alm G400/G400max.

--
Esben

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 18-12-02 21:55

On Wed, 18 Dec 2002 21:29:48 +0100, Esben wrote:

> Det kan godt være, men det passer. Der er ikke hardware mpeg-dekoder i
> de alm G400/G400max.

Tjek Bjarkes indlæg andetsteds i tråden.

//Martin

Fra : Esben

Dato : 19-12-02 08:45

> Tjek Bjarkes indlæg andetsteds i tråden.

Ok, men jeg kunne ikke finde noget der.

--
Esben

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-12-02 09:12

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Ok, men jeg kunne ikke finde noget der.

Den er også lidt svær
http://www.matrox.com/mga/products/tech_info/pdfs/g400/chip_specs.pdf
Midt på side 2

--
Bjarke Andersen

Fra : Esben

Dato : 19-12-02 21:19

> "Esben" <sordiahp@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Den er også lidt svær
> http://www.matrox.com/mga/products/tech_info/pdfs/g400/chip_specs.pdf
> Midt på side 2

Hmm, der står heller ikke noget om hardware mpeg dekoder.

--
Esben

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-12-02 15:54

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> crashed Echelon writing

> Mit gamle G400 gør herlig brug af hardware, så mon ikke de nyere udgaver
> gør også?

Faktisk ikke. Gav mig tid til at kigge på Mtroxs side. G400 havde DVD
hardware playback. G450 og G550 har kun software playback.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 18-12-02 16:24

On Wed, 18 Dec 2002 14:54:22 +0000, Bjarke Andersen wrote:

> Faktisk ikke. Gav mig tid til at kigge på Mtroxs side. G400 havde DVD
> hardware playback. G450 og G550 har kun software playback.

Hmm, okay. Det bekræfter da min påstand om at jeg har hardware playback,
hvilket påståes det modsatte andetsteds.

//Martin

Fra : Torben

Dato : 17-12-02 22:07

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> Tja eller du kunne prøve nogle af de programmer der ligger på nettet,
> istedet for at opfordre til piratkopiering.

tjaaa, ud fra det personen har skrevet, kan jeg ikke læse om han har kortet
eller ej, hvis han har kortet og softwaren der var med er blevet defekt, så
kan jeg ikke se at der skulle være noget problem, har har jo en org. cd, men
kan ikke bruge den pga defekt -. at han så evt kunne få¨en kopi nu og
bestilte en org hos matrox samtidigt er noget andet

TR

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-12-02 09:48

"Torben" <rubyto@image.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> har har jo en org. cd, men kan ikke bruge den pga defekt -. at han så
> evt kunne få¨en kopi nu og bestilte en org hos matrox samtidigt er

Det kommer jo an på leverandøren.

De fleste bryder sig ikke om at man kopiere deres medier, selvom man i
forvejen har en licens, men intet eller defekt medie. Her er man så henvist
til at bede producenten om replacement af mediet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Madsen

Dato : 17-12-02 22:18

HMR skrev:

> En kopi af den Software som følger med Matrox G450 grafikkortet
> Herunder Matrox DVD Software Player.

Det kan bla. købes her:
<http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-gfxko/gfx-tilb/grafgt-mtvdvdb.html>

Madsen.

Fra : HMR

Dato : 18-12-02 09:00

Hej

Takker for alle henvendelser, jeg har nu hvad jeg skal bruge

Mvh
Holger

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-12-02 10:30

HMR wrote:
> Takker for alle henvendelser, jeg har nu hvad jeg skal bruge

Hvordan?
Det vil jo være smart, at fortælle hvordan man løser evt.
problemer, da andre så fx kan bruge samme måde.

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-12-02 10:30

Fra : HMR

Dato : 18-12-02 17:15

Jeg skulle nu gerne få den software som jeg efterlyste.
Skriver lige igen når jeg kan se DVD-film på TV'et.