Modtagelse af exe filer i Outlook
Fra : Dan Andersen

Dato : 17-12-02 20:44

Hvor kan jeg sikre mig, at jeg ke i stand til at modtage .exe filer i
Outlook2000?? Nu blokerer den for modtagelsen. Har forsøgt at rette i
Internet indstillinger sikkerhed uden resultat.

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.damatic.dk

Fra : mikkelsen

Dato : 17-12-02 21:07

Outlook 2000/XP blokerer som standard vedhæftede filer der kan have et
usikkert indhold. Det betyder ikke at de vedhæftede filer slettes fra
mailen - de er bare ikke adgang til dem, og de kan hverken videresendes
eller gemmes på harddisken.

Det kan være ret irriterende hvis man for eksempel får tilsendt en *.exe-fil
som man skal bruge, og som man ved med sikkerhed ikke er "farlig".

Hvis du kører op imod en Exchange-server er det administratoren på
mail-serveren der bestemmer hvilke filer du skal have adgang til (men det er
der også råd for) :

Outlook (og Exchange) deler filtyperne op i to niveauer, hvor niveau 1 er de
filer som er blokeret og man dermed ikke har adgang til. Niveau 1 omfatter
som standard følgende filtyper :

ade, adp, bas, bat, chm, cmd, com, cpl, crt, exe, hlp, hta, inf, ins, isp,
js, jse, lnk, mda, mdb, mde, mdz, msc, msi, msp, mst, pcd, pif, reg, scr,
sct, shs, url, vb, vbe, vbs, wsc, wsf og wsh.

For at ændre på denne liste, kan du tilføje streng-værdien Level1Remove
(REG_SZ) på følgende sted i registreringsdatabasen :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security

Inholdet af værdien sætter du til de filtyper der skal fjernes fra Niveau 1
(altså dem du gerne vil have adgang til) - for eksempel : "exe;bat;msi;url"
(adskilt af semikolon og uden anførselstegn).

Genstart nu Outlook, og så skulle du have adgang til filerne.

Fra : Brizz

Dato : 18-12-02 12:24

> [...]
> (altså dem du gerne vil have adgang til) - for eksempel :
"exe;bat;msi;url"
> (adskilt af semikolon og uden anførselstegn).

Og hvis man nu lige godt vil prøve alligevel hvor er det så lige man finder
denne database?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-12-02 14:45

In dk.edb.internet.software.mail+news, Brizzgiderikkesnotmails wrote:

> [...]

[...]

> Og hvis man nu lige godt vil prøve alligevel hvor er det så lige man finder
> denne database?

Start -> Kør -> Regedit

--
Lars Stokholm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-12-02 21:07

> [...]

>Outlook2000?? Nu blokerer den for modtagelsen. Har forsøgt at rette i
>Internet indstillinger sikkerhed uden resultat.

Det er måske ikke sikkert, det kan lade sig gøre.

<http://office.microsoft.com/danmark/downloads/2000/Out2ksec.aspx>
<http://www.dat.dtu.dk/~oe-it/off-sp2.html>
<http://www.slipstick.com/outlook/ol2000sp2.htm>

Fra : mikkelsen

Dato : 17-12-02 21:09

> Det er måske ikke sikkert, det kan lade sig gøre.
>
> <http://office.microsoft.com/danmark/downloads/2000/Out2ksec.aspx>
> <http://www.dat.dtu.dk/~oe-it/off-sp2.html>
> <http://www.slipstick.com/outlook/ol2000sp2.htm>
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

sorry