Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera problem - hjælp ønskes !
Fra : Per Kyhn

Dato : 17-12-02 19:24

Jeg har et HP model 215 digitalkamera.
Og jeg bruger programmet Photoimpression 2000 til at "hente billederne ud af
kameraet"

Men nu er jeg for anden gang blevet ramt af et problem. Når jeg skal hente
billederne kan jeg godt få billederne ind på skærmen som såkaldte
thumbnails, men så får jeg fejlmeldingen : Error executing command , og
kommer ikke længere.

Sidst jeg var ramt af dette problem prøvede jeg at spørge Hewlett Packards
hotline.
Men de kunne bare foreslå at jeg enten købte et nyt compact flash kort eller
at jeg slettede billederne !!!!
Det syntes jeg jo ikke var en løsning, når jeg havde nogle gode pletskud
imellem. Men den gang prøvede jeg så at slette billederne et ad gangen i håb
om at få slettet det billede som evt. var årsagen til miseren. Og til sidst
stod jeg tilbage helt uden billeder !!!
Det var jo en dårlig løsning, men til gengæld har jeg siden kunnet bruge
både fotoapparat og kort uden problemer.

Indtil nu - hvor jeg er kommer hjem med 90 !!!! gode feriebilleder.Og så
sker det samme igen

Jeg ville blive meget glad hvis nogen kunne hjælpe mig med at redde
ferieminderne.
På forhånd tak

Per Kyhn

Fra : ha

Dato : 17-12-02 20:27

> Jeg ville blive meget glad hvis nogen kunne hjælpe mig med at redde
> ferieminderne.

Køb dig en kortlæser, så kan du overføre akkurat som når du kopierer
filer i stifinder. Kortlæsere fås fra ca. 250 kr.

mvh
ha¨

Fra : Per Madsen, Aalborg

Dato : 17-12-02 21:40

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message

> Køb dig en kortlæser, så kan du overføre akkurat som når du kopierer
> filer i stifinder. Kortlæsere fås fra ca. 250 kr.
>
> mvh
> ha¨

Med en kortlæser er der desuden mulighed for at forsøge en redningsaktion
med et værktøj til reparation af kortets filsystem.
Jeg har både haft haft armene oppe og hængt med skuffen efter sådanne
rednings-
aktioner, men det er en realistisk mulighed.

mvh
-Per

Fra : Peter Schrøder

Dato : 17-12-02 22:15

"Per Madsen, Aalborg" skrev
> [...]
> Jeg har både haft haft armene oppe og hængt med skuffen efter sådanne
> redningsaktioner, men det er en realistisk mulighed.

Det er i øvrigt god latin IKKE at tage det sidate
billede på kortet. Når kameraet melder at der er
plads til eet billede mere er det på tide at holde op.
Det ene extra billede kan ruinere kortets filstruktur og
gøre resten af billederne ulæselige.

vh
Peter Schrøder

Fra : Michael Holm

Dato : 19-12-02 14:49

Sikke noget ÆVL...

Der er intet som helst belæg for at antage at FAT tabellen på kortet skulle
blive smadret, de er simpelthen overtro.

--Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-12-02 18:11

In article <3e01ce36$0$187$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>, Michael Holm wrote:
> Sikke noget ÆVL...
>
> Der er intet som helst belæg for at antage at FAT tabellen på kortet skulle
> blive smadret, de er simpelthen overtro.

Eller dårlig firmware i nogle gamle kameraer.

Jeg fylder da også med glæde mine kort helt op.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-12-02 08:08

"Michael Holm" ævlede...
> Sikke noget ÆVL...
> Der er intet som helst belæg for at antage at FAT tabellen på kortet
skulle
> blive smadret, de er simpelthen overtro.

Det er et faktum at de fleste større producenter har løst
dette problem tilfredsstillende. Der findes dog stadig en del
produkter på markedet, hvor fænomenet opstår.
Det ville glæde mig, om du ville holde KÆFT, indtil
du har undersøgt tingene nærmere.

Venlig hilsen og
Glædelig Jul

Peter Schrøder

Fra : Per Kyhn

Dato : 19-12-02 21:19

Mange tak for rådet om at skaffe en kortlæser.
Det løste mit problem
Med venlig hilsen
Per Kyhn

Fra : Lars

Dato : 18-12-02 15:40

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> sker det samme igen
>
> Jeg ville blive meget glad hvis nogen kunne hjælpe mig med at redde

Hej Per

Prøv at se her:
http://www.free2explore.com/recovery/
http://home.arcor.de/christian_grau/rescue/index.html