Kunder hos Galnet?
Fra : Joachim Jensen

Dato : 17-12-02 16:07

Hejsa,

Er der nogle der har erfaringer med internetforbindelse hos udbyderen
Galnet??

VH
Joachim

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 19-12-02 17:30

"Joachim Jensen" <joa@orange.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Er der nogle der har erfaringer med internetforbindelse hos udbyderen
> Galnet??
>
> VH
> Joachim

Hej Joachim
Jeg kender flere, der er blevet tilsluttet.
De er tilfredse med tilslutningen - du er klar over, at du skal være
tilsluttet Glentevejs antennelaug?
Hilsen
Jørgen

Fra : Per Tolbøll

Dato : 20-12-02 00:37

> Er der nogle der har erfaringer med internetforbindelse hos udbyderen
> Galnet??

Jeg har været tilsluttet et lille års tid, og betaler 200 kr/md for en
512/256 kBit forbindelse med et månedligt loft på 6 Gb trafik.

I de seneste par måneder har Galnet tilsyneladende haft svært ved at holde
de lovede hastigheder, jeg har kun kunnet holde ca. 320 kBit/s, i modsætning
til først på året, hvor den lovede hastighed let kunne holdes. Galnet har
dog lovet forbedringer på dette.

Supporten er ironisk - regn med en god formiddag for at komme igennem.

Du bliver tilsluttet gennem et Motorola SB4100, og kan via en hub tilslutte
på til fire maskiner på dit hjemmenetværk. Maskinerne får en DHCP-adresse.

Jeg har gennem året registreret 3-4 kortere (< 3 timer) udfald på nettet som
helhed eller på mailserver, og ét udfald af ca. et døgns varighed.
En fejl på min egen stikledning (påkørsel at et antenneskab "opstrøms") blev
udbedret i løbet af tre arbejdsdage.

Du kan som news-server benytte orangenet.dk (ikke alt for stabil) eller
sunsite.dk (dk-hierakiet).

Efter sigende kan du få en fast IP-adresse mod en engangsafgift på 200 kr.,
men det er endnu ikke kommet på galnet's hjemmeside.

Dette var mine erfaringer. I det store og hele er jeg godt tilfreds.

/Per

Fra : Joachim Jensen

Dato : 20-12-02 12:23

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote in message

> Dette var mine erfaringer. I det store og hele er jeg godt tilfreds.
> /Per

Det lyder da godt :) men de får da ikke internet/news via Orange mere?
Kunne vel ikke få dig til at lave en trace hjemmefra til et dk site vel?
(ville gerne vide hvem de har som udbyder -tror de gået over til at bruge
UNI-2)

takker :)

Joachim

Fra : Per Tolbøll

Dato : 21-12-02 17:51

> [...]
> (ville gerne vide hvem de har som udbyder -tror de gået over til at bruge

Jamen så lad gå da, det lader til at du har ret:

C:\WINDOWS>tracert www.fyens.dk

Sporer rute til www.fyens.dk [194.192.15.7]
over et maksimum af 30 hop:

1 7 ms 13 ms 6 ms 0x01.modem00.cmts1.cust.galnet.dk
[172.16.0.1]
2 10 ms 6 ms 5 ms router.cust.galnet.dk [192.168.0.1]
3 5 ms 7 ms 5 ms fe5-0.odn2-core.bb.uni2.net [192.38.163.1]
4 6 ms 7 ms 7 ms fe6-0.odn1-core.bb.uni2.net [130.227.1.205]
5 10 ms 12 ms 10 ms pos0-2.val2-core.bb.uni2.net [130.227.1.153]
6 11 ms 8 ms 13 ms srp1-0.val8-core.bb.uni2.net
[130.227.247.88]
7 12 ms 10 ms 8 ms pos2-0.622M.bynxg1.ip.tele.dk
[62.242.144.193]
8 13 ms 10 ms 9 ms pos1-0.622M.oebrnxg1.ip.tele.dk
[195.249.12.133]

9 8 ms 11 ms 9 ms pos0-0.622M.oebrnxg2.ip.tele.dk
[195.249.12.130]

10 9 ms 37 ms 11 ms cpe.fe2-3.oebrnxg2.customer.tele.dk
[193.89.63.8
6]
11 10 ms 10 ms 12 ms www.fyens.dk [194.192.15.7]

Det ændrer imidlertid ikke ved det faktum, at det stadig er news.orange.dk
der leverer news til galnet.

Mange Hilsener
/Per

Fra : Joachim Jensen

Dato : 23-12-02 14:31

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote in message

> Det ændrer imidlertid ikke ved det faktum, at det stadig er
> [...]

Hmmm. det forstår jeg ikke.. Det må vi vidst lige få lavet om på ;)

/joachim

Fra : Joachim Jensen

Dato : 23-12-02 15:08

> Det ændrer imidlertid ikke ved det faktum, at det stadig er news.orange.dk
> der leverer news til galnet.
>
> Mange Hilsener
> /Per

Jeg har kigget lidt på det Per.. Og jeg kan se alt alt fra UNI-2 bliver
"denyet" i vore (oranges) Newsserver, så den kan du altså ikke bruge mere...

Du har brugt sunsite til at poste dine forrige indlæg med:
au268r$srm$1@sunsite.dk

Men fremover vil du helt sikkert kunne hente news fra UNI-2's
"dalen.uni2.net".. :)

Vh
Joachim

Fra : Per Tolbøll

Dato : 22-12-02 00:10

- Rettelse:

Ih altså - man er borte et par dage og alting er vendt på hovedet:

News-provider for galnet er nu, som du rigtigt skriver uni-2.

Symptomatisk for galnets support er dette ikke opdateret på deres
hjemmeside.

/Per

Fra : Joachim Jensen

Dato : 23-12-02 14:28

heh.. 1000 tak :)

Ja der er vidst noget bøvl i samarbejdet med orange.. -tror der er penge
imellem ;)

Joachim