Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Merlin kamera...
Fra : antidote

Dato : 17-12-02 01:35

Har lige siddet og kigget på Merlins hjemmeside og er der faldet over et
digitalkamera til 399,-
Jeg ved stort set intet om fotografering men kan selvfølgelig godt tænke mig
til at dette kamera må have nogen "fejl" for at kunne sælges så billigt.
Derfor, er der nogen der har erfaringer med kameraet og evt. kan fraråde mig
i at smide penge efter det, eller kan det rent faktisk bruges. Jeg skal blot
bruge det "for sjov" og er derfor ikke særligt kræsen!

Kameraet hedder "Sipix Snap Digital" og kan findes her:
http://www.fdb.dk/merlin/tilbud.asp?type=&dept_id=72&sub_dept_id=68&list_Pag
ingMove=>&ListAbsolutePage=2

Håber der er nogen der kan hjælpe!

--

/antidote

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-12-02 02:10

antidote skrev:

> [...]
>bruge det "for sjov" og er derfor ikke særligt kræsen!
>
>Kameraet hedder "Sipix Snap Digital" og kan findes her:

Tror ikke det har nogen fejl, men det kan jo heller ikke andet end
point and shot, minder lidt om et web-camera

Og egentlig er det vel kun et engangs kamera med 8 MB hukommelse

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-12-02 03:09

In article <f4usvu4vg8rlj1j3oj8skhb7ak9dbhsp5g@4ax.com>, info@digifoto-
nord.dk says...

[Snip Sipix Snap]

> Tror ikke det har nogen fejl, men det kan jo heller ikke andet end
> point and shot, minder lidt om et web-camera

Den ældre Blink model mistede billederne, hvis batteriet løb tør, men
det er åbenbart rettet i den nye model.

> Og egentlig er det vel kun et engangs kamera med 8 MB hukommelse

Ikke nogen dårlig sammenligning. Google fandt et par billeder, en
efterskoleelev har taget med Blink modellen. Mon ikke de er gode til at
demonstrere hvad man i praksis får ud af det?
<url:http://www.fantastiko.subnet.dk/billeder/billeder.html>
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Poul B-H

Dato : 17-12-02 06:09

Det har været behandlet 3-4 gange i denne gruppe, brug google groups.

Poul B-H

Fra : antidote

Dato : 17-12-02 13:29

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det har været behandlet 3-4 gange i denne gruppe, brug google groups.

Har lavet en søgning i Google groups men kunne blot finde mit eget indlæg...
men tak alligevel til jer der svarede!

/antidote

Fra : max

Dato : 17-12-02 14:39

> Det har været behandlet 3-4 gange i denne gruppe, brug google groups.
>
> Poul B-H

Det tema har nok været oppe 10-20 gange.. Men det er da helt
i orden.. Kameraet har for nylig været på tilbud med større CF kort
og NiMh batterier + lader, hvilket gør det til et endnu bedre køb, så
det er noget man kan gå efter, ellers skal man ud og købe NiMh batterier
og oplader seperat, og det løber jo op i 2-400 kr...
Kameraets eneste handikap er den faste ISO 100 indstilling, dvs. det skal
være solskin eller den indbyggede flash for at få goe billeder, men det
gælder
for mange andre kameraer, så til prisen er det et godt køb.. Her i familien
har
vi skudt hundredvis af flotte, hyggelige sjove feriebilleder.. mvh max