TDC contra CC?
Fra : Hans Paulin

Dato : 17-12-02 00:27

Fik denne mail i dag:

"Cybercity er fra januar 2003 landsdækkende med ADSL.

Du har tidligere bedt om at få yderligere information,
når vi kan levere ADSL på din central. Nu kan du afgive
din ADSL-bestilling på www.cybercity.dk/centraltjek_privat"

snip

Jeg vil egentlig helst ha TDC - men de har før sagt, at de ikke ka levere
varen...

....kan nogen anbefale den ene frem for den anden med hensyn til stabilitet
og brugervenlighed mv?

Det drejer sig konkret om et 256 / 128...
Hans

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-12-02 08:14

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse
> Jeg vil egentlig helst ha TDC - men de har før sagt, at de ikke ka
levere
> varen...

Så kan CC sandsynligvis heller ikke

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Hans Paulin

Dato : 17-12-02 09:22

Martin Højriis Kristensen wrote:
> Så kan CC sandsynligvis heller ikke

....ringede lige til CC - og surprice:

....det kan de alligevel ikke :-/

....TDC's undskyldning i sin tid var, at der var for langt fra centralen til
min telefon - ca. 4 km. ...

Nogen har nævnt, at jeg muligvis kunne få bredbånd via satelit - er det en
realistisk mulighed?

(...jeg bor et stykke uden for Sønderborg...)
Hans

Fra : Bjørn Skovlund Rydén

Dato : 17-12-02 17:10

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> wrote in message
> Nogen har nævnt, at jeg muligvis kunne få bredbånd via satelit - er det en
> realistisk mulighed?

Nu kan det godt være fordi jeg kun har hørt priser på synkrone satellit
forbindelser (der er nok noget billigere hvor man bruger modem som upstream
(?), men jeg tror faktisk det er billigere for dig at flytte til et sted
hvor der er DSL :P

-Bjørn

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-12-02 00:01

Bjørn Skovlund Rydén wrote:
> det er billigere for dig
> at flytte til et sted hvor der er DSL :P

....bor i eget hus...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-12-02 21:37

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> wrote in message

> Nogen har nævnt, at jeg muligvis kunne få bredbånd via satelit - er det en
> realistisk mulighed?

Satelit Internet er nok ikke særligt atraktivt.... Da man alligevel så skal
have et modem eller anden internet forbindelse til Upload...

Men det du har hørt om, er sikkert FWA fra Sonofon.... (Fixed Wireless
Access)

Her for du en antenne op på taget, for der er mulighed for høj båndbredde..
Desuden er det ret billigt, man kan få en 1024/512 for 535 kr om måneden,
eller 512/512 for lidt over 400 kroner.. Og så er det i oven i købet 3
måneders gratis abonnement, hvis der bestilles inden nytår.

> (...jeg bor et stykke uden for Sønderborg...)

Ifl. Sonofon "kan du få brebånd" siger den god for din adresse ved Vester
Snogbæk

Du skal bare huske at kigge under "erhverv" på sonofons hjemmeside,, da de
af ukendte årsager ikke skilter med det, til private.. Men der er ikke
problemer med at sælge til private

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-12-02 00:00

Bjarke Hansen wrote:
> Ifl. Sonofon "kan du få brebånd" siger den god for din adresse ved
> Vester Snogbæk

....det var dog fantastisk

Tusind Tak!!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-12-02 00:21

....har lige bestilt i dag - hvis teknikeren siger god for projektet, får jeg
512/512 om ca. 5 uger...
Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-12-02 14:19

> ...har lige bestilt i dag - hvis teknikeren siger god for projektet, får
jeg
> 512/512 om ca. 5 uger...

Ja det er jo det... Der er jo nød til at være fri sigt til den mast der
bruges til FWA.. Den kan sagtens være 5-10 Km væk... Hvis du har bor midt i
en skov, eller en dal e.l og ikke kan ret meget... Så er der nok ikke så
store muligheder

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-12-02 23:51

Bjarke Hansen wrote:
> Ja det er jo det... Der er jo nød til at være fri sigt til den mast
> der bruges til FWA.. Den kan sagtens være 5-10 Km væk...

....den er 5 km. væk...

> Hvis du har
> bor midt i en skov, eller en dal e.l og ikke kan ret meget...

....min nabos hus måtte godt ligge et andet sted... :-/

> Så er
> der nok ikke så store muligheder

....så er det bare ærgeligt... ;-(

....har lige postet en opsigelse pr. 31.12. af mit Mega Surfer til Tiscali i
dag...
Hans