Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Medion sx410z
Fra : Erik

Dato : 16-12-02 19:34

Jeg overvejer at købe et Medion sx410z digital kamera med 64 mb card.

Bilka har det for kr.2899.

Har i nogle erfaringer med dette Kamera? Er det et godt køb?

Erik

---

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 16-12-02 19:52

Hej

Køb det, prøv det, behold det, eller returner det !

Der er så forskellige meninger om det kamera, så du bliver nok mere
forvirret en godt er, hvis du får alle de meninger der er om netop det
kamera.

Men du kan søge efter indlæg på Google !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-02 08:18

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Køb det, prøv det, behold det, eller returner det !

Hvis man kan returnere det, dog er Bilka meget large med returret, men man
har ingen returret som default.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-12-02 19:52

Har du prøvet at søge i gruppen på Medion ?

Det er vist et af de mest drøftede kameraer i
nyere tid !

Bilka, Aldi, Fona og flere andre har solgt dem - godtnok
med lidt forskellige model-betegnelser - men de ser meget
ens ud og er alle 4 mpixel kameraer........

Søg og du skal finde !

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-12-02 21:53

In article <3dfe1c6a$0$2603$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Erik wrote:
> Jeg overvejer at købe et Medion sx410z digital kamera med 64 mb card.
>
> Bilka har det for kr.2899.
>
> Har i nogle erfaringer med dette Kamera? Er det et godt køb?

Bilka har 14 dages returret. Så du kan altid prøve det.
Det har været diskuteret meget her på gruppen. Nogle er glade for
det, andre er ikke.

De lidt mere kritiske/erfarne her i gruppeen mener at de fleste der ikke
skal have lavet højkvalitetsbilleder i 20x30 cm (ca. A4) er bedre
stillet med en 2Mpixel kamera i samme prisklasse eller lidt billigere,
eksempelvis Canon Powershot A40, som giver skarpere og bedre billeder.

Det eneste gode ved Medion 4 Mpixel fremfor et godt 2Mpixel er, at
da billedet er 1.41 * større på hver led, så svarer de 3x zoom til 4.2x
zoom på et 2 Mpixel hvis man klipper en 2 mpixel bid ud.

1.41 er ca kvadratrod 2.

Naja, så vinder Medion når du spiller bilkort. 4 mpixel er mere end 2
mpixel. Så der er samme pralerøvseffekt som med grafikkort og CPU.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-12-02 10:57

Povl H. Pedersen wrote:
> [...]

[snip - en stak gode overvejelser over emnet 4 megapixel kontra 2 mp som
til gengæld står skarpt og farverigtigt]

For mange mennesker har LCD-displayet stor brugsværdi på et
digitalkamera, da noget af styrken ved digitalkameraer er at kunne
bedømme billedet før og efter skud med det display.

De Medion-kameraer jeg har set var med meget groftkornede og
farveforvrængende LCD-display. Det forringer efter min bedste
overbevisning værdien af kameraet betydeligt.

Jeg har imidlertid ikke set nævnte model, så prøv det hvis det betyder
noget for dig at der står 4 på kameraet

mvh

Jesper Brunholm

--