limning af teaktræ
Fra : max

Dato : 16-12-02 14:23

Der sku vel ikke sidde en handymand der lige kan svarepå
hvordan og hvad man bruger til at lime teaktræs møbler
sammen med - på forhånd tak max

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-12-02 16:32

max skrev:

> Der sku vel ikke sidde en handymand der lige kan svarepå
> hvordan og hvad man bruger til at lime teaktræs møbler
> sammen med - på forhånd tak max

Jeg har altid brugt alm. snedkerlim (PVA-lim).

P.g.a. teaktræets store olieindhold kan det af og til drille med
at få samlingerne til at holde. Men hvis du smørrer lim på begge
samlingsflader, spænder godt sammen og lader limen hærde godt op,
så plejer samlingen at holde ret godt.

Nu oplyser du jo ikke, hvad du skal have limet sammen. Men hvis det
drejer sig om ledløse stole, er det ikke altid de kan skilles helt
ad. Der kan du så bore et lille hul ved samlingsstedet, og så trykke
lim ind med en injektionssprøjte. Men det bedste er nu hvis tingene
kan skilles ad, så der kan fjernes gl. limrester m.v.

Det var så mine limetips.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : max

Dato : 17-12-02 02:14

> [...]
> lim ind med en injektionssprøjte. Men det bedste er nu hvis tingene
> kan skilles ad, så der kan fjernes gl. limrester m.v.

Tak for det Svend Erik,jeg er ikke utaknemmelig, bare skuffet
over at løsningen er så enkel.. Det var netop det store olieindhold
jeg spekulerede over om der måske skulle bruges en speciel lim..
Go' Jul...max