Stofanet's nye betalingssystem
Fra : BoBo

Dato : 16-12-02 13:40

Hejsa..

Jeg skriver herind, fordi jeg synes at stofa er begyndt at bruge meget
grove forretningsregler mht. betaling af deres nye flaterate
abonnement.
Jeg fik at vide, at man hos dem skal til at betale 3mdr frem i tiden,
dvs. et produkt man ikke har brugt skal man forudbetale, er jeg den
eneste stofabruger der er utilfreds med deres nye system, eller er der
andre der har hus,børn osv. der synes det grotæsk.

Jeg vil meget gerne have et bredt debat om stofanets
betalingsbetingelser så de kan stoppe deres pis.

Vh
C.C.

Fra : Thore

Dato : 16-12-02 14:07

On Mon, 16 Dec 2002 13:39:57 +0100, BoBo
<cimbomNOSPAM@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>eneste stofabruger der er utilfreds med deres nye system, eller er der
>andre der har hus,børn osv. der synes det grotæsk.

??
Det er da meget almindeligt, at man forudbetaler et abbonement...??
Personligt forudbetaler jeg da TDC, Berlingske, Lys&gas, boligselskab,
forsikring, vægtafgift m.m....

>Jeg vil meget gerne have et bredt debat om stofanets
>betalingsbetingelser så de kan stoppe deres pis.

Det er vel betalingsbetingelser du har accepteret, inden du valgte
produktet..(?)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-02 14:19

BoBo <cimbomNOSPAM@mail1.stofanet.dk> skrev :

> [...]
>eneste stofabruger der er utilfreds med deres nye system, eller er der
>andre der har hus,børn osv. der synes det grotæsk.

Det er da meget almindeligt, man betaler f.eks. også forud for de
fleste adslopkoblinger og dit telefonabonnement.

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 16-12-02 14:40

> Det er da meget almindeligt, man betaler f.eks. også forud for de
> fleste adslopkoblinger og dit telefonabonnement.
> --
jeg kan heller ikke se problemet stofanet Flatrate er jo ligesom ADSL
fastpris og så er det jo rimligt at man skal betale forud¨, det gør man jo
også når man køber en 2 liters mælk og er 4 dage om at drikke den.

Vil man ikke betale Stofa forud er muligheden jo Flexrate som af gode grunde
ikke kan betales forud da man ikke keder forbruget og ja der er begænsning
på den men 95 % af deres kunder når aldrig de 5000 mb i følge dem selv.

Så for dem betyder flatrate til 300 blot at hastigheden for download bliver
omkring 4 gange mindre.

Hilsen

Johnny

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 16-12-02 16:29

Hej,

Jeg synes det er meget rimeligt at man skal betale forud. Det princip kendes
fra aviser, busser, detailhandlen, foreninger osv.
Men man bør have mulighed for at vælge mellem 1, 3, 6 og 12 måneder ligesom
ved aviser.

Niels Dybdahl

Fra : alias

Dato : 16-12-02 17:45

Jo Jo

Sidste gan jeg købte lidt nyt græs til lapning af plænen sagde jeg også til
damen at jeg ihvetfald ikke ville betale før end græsset kom op

Fra : BoBo

Dato : 16-12-02 19:13

Jeg tror faktisk i misforstår mig, jeg kan godt gå med til at betale
for en måned af gangen, men sku ikke 3 mdr. jeg får sku ikke løn
forudbetalt i 3 måneder, man betaler heller ikke husleje ,telefon samt
andre former for aviser og tømrer snedker og murere for den sags
skyld, man betaler når varen er leveret eller perioden er gået.

Som i nogle af jer citerer, opnår man kæmpe rabatter hvis man tegner
avis abon. i en et årig periode, men det da heller ikke tale om her.
så nej jeg er slet ikke enig i jeres holdninger.

Fra : KsNa

Dato : 16-12-02 19:24

"BoBo" <cimbomNOSPAM@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror faktisk i misforstår mig, jeg kan godt gå med til at betale
> for en måned af gangen, men sku ikke 3 mdr. jeg får sku ikke løn
> forudbetalt i 3 måneder, man betaler heller ikke husleje, telefon samt

Husleje? Jo da, typisk 3mdr. indskud + 1mdr. husleje forud.
Telefon? Jo da, abn. forud - forbrug bagud.

Mvh.
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-02 19:37

"KsNa" <ksna@mail.dk> wrote in message

> Husleje? Jo da, typisk 3mdr. indskud + 1mdr. husleje forud.

Ja, og jeg har da udbetalt 80K til en bopæl, selvom jeg først flytter ind om
godt 3 månedere

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-12-02 19:52

"BoBo" <cimbomNOSPAM@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror faktisk i misforstår mig, jeg kan godt gå med til at betale
> for en måned af gangen, men sku ikke 3 mdr.

Det er meget normalt ved så relativt små beløb der er tale om her. Det
drejer sig jo at holde adminstrationen nede

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats