Er der nogle der kender titlen
Fra : Lars Beck

Dato : 15-12-02 19:33

Jeg søger en melodi, hvor noget af teksten er "cottenfield back home" der er
vist en country-ting.
Er der en der lige ved hvad den hedder/kunstner.

Lars

Fra : .Kody

Dato : 15-12-02 19:38

"Lars Beck" <lars.beck@_REMOVE_mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> vist en country-ting.
> Er der en der lige ved hvad den hedder/kunstner.

Hejsa

Den er da vist med Beach Boys, og hedder "Cottenfield back home"

..Kody

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-02 20:16

..Kody <mgs@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:atii2t$24gr$1@news.cybercity.dk...

> Hejsa
>
> Den er da vist med Beach Boys, og hedder "Cottenfield back home"
>
> .Kody
_____

Jepper og på densk blev den jo kendt som:

"I den by hvor jeg kommer fra"

og i en anden udgave som hedder
"På min fars roemark i Skjern"

Men skidt nu med det, for det var der jo ingen som spurte om

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-12-02 20:23

> Hejsa
>
> Den er da vist med Beach Boys, og hedder "Cottenfield back home"
>
> .Kody

Sangen hedder bare "Cottonfields" og er ganske rigtigt indsunget af Beach
Boys, men også af mange andre. Jeg mener også Creedence Clearwater Revival
bl.a. har indspillet nummeret!

mvh Eva

PS: De danske udgaver vil jeg helst glemme, ikke mindst den med roemarken -
gyyys!!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-02 20:31

Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:atikm1$7h1$1@sunsite.dk...

> PS: De danske udgaver vil jeg helst glemme, ikke mindst den med
roemarken -
> gyyys!!
_________

Den med "I den by hvor jeg kommer fra" er også bedre. Den er så`n mere
dansktoppet i det. Jeg kan kun huske et brudstykke af teksten.

Da jeg var en ganske lille baby - boede min mor og far i Sæby
I den byyyy - hvor jeg kommer fraaaa
og mens jeg ganske ganske stille groede - blev jeg også glad fordi jeg boede

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-12-02 21:19

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en

> Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:atikm1$7h1$1@sunsite.dk...

> roemarken -
> _________

Ok, fortryder meget at jeg skrev ovenstående.
Ikke fordi jeg ikke mener det, men fordi jeg burde holde det for mig selv.
Jeg bliver nemlig ret så irriteret, hver gang nogen absolut skal kritisere
andres musiksmag og så bør jeg jo heller ikke selv gøre det!

mvh Eva

Fra : Skrækkelige Olfert

Dato : 16-12-02 00:19

> [...]
> I den byyyy - hvor jeg kommer fraaaa
> og mens jeg ganske ganske stille groede - blev jeg også glad fordi jeg boede

Gyys - godt der ikke er lyd på usenet - så var manden vel begyndt at synge -
og så med Fuur'sk dialekt.

Hilsen Olfert

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-12-02 05:45

Skrækkelige Olfert <NOSPAM@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:161220020018364031%NOSPAM@yahoo.dk...

> Gyys - godt der ikke er lyd på usenet - så var manden vel begyndt at
synge -
> og så med Fuur'sk dialekt.
__________

Ib Grønbæk synger da med dialekt, grrr.....

Hilsen Åge

PS: Du er skrækkelig

Fra : Lars Rindsig

Dato : 15-12-02 20:20

..Kody skrev:
> Den er da vist med Beach Boys, og hedder "Cottenfield back home"

Njah, de indspillede den godtnok åp _20/20_, men det er en gammel
amerikansk folkesang, som bl.a. Creedence Clearwater Revival og
Leadbelly har indspillet.

Sangen hedder i øvrigt i de fleste udgaver noget i retning af "Cotton
Field Song" eller "Cotton Fields Back Home".

Lars

Fra : Lars Rindsig

Dato : 15-12-02 21:38

Lars Rindsig skrev:

> Sangen hedder i øvrigt i de fleste udgaver noget i retning af "Cotton
> Field Song" eller "Cotton Fields Back Home".

Der findes forresten også en "hvid" variant, der hedder "Oklahoma
Hills", som vistnok blev skrevet (eller i vhertfald copyrightet) af
Woody og Arlo Guthrie. Jeg har også hørt den indspillet af Jim Reeves.

Lars

Fra : Troels

Dato : 15-12-02 20:47

> Jeg søger en melodi, hvor noget af teksten er "cottenfield back home" der
er
> vist en country-ting.
> Er der en der lige ved hvad den hedder/kunstner.

Måske det er Creedence Clearwater Revival med den der vist bare hedder
Cottonfields du tænker på?

/Troels

Fra : Troels

Dato : 15-12-02 20:50

> er
>
> Måske det er Creedence Clearwater Revival med den der vist bare hedder
> Cottonfields du tænker på?

Damn... hvor er jeg for langsom idag....

/Troels

Fra : Carl Drud

Dato : 15-12-02 20:59

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:

> Måske det er Creedence Clearwater Revival med den der vist bare
> hedder Cottonfields du tænker på?

Oprindelig skrevet af Huddie Ledbetter, aka Leadbelly. Læs mere
om ham her:

http://www.cycad.com/cgi-bin/Leadbelly/biog.html

og sangtekst her:

http://www.clic.net/~dany/beatles/cha_xx00/chansons/Cottonfields%20(The%20Cotton%20Song).htm

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-12-02 02:58

> [...]
er
> vist en country-ting.
> Er der en der lige ved hvad den hedder/kunstner.

Hej Lars

Den hedder kort og godt " Cotton Fields " og er skrevet af en som hedder
Ledbetter. Om den er Amerikansk, eller Australsk, det er jeg ikke helt klog
på, men de mest kendte med den, er nok Creedence Clearwater Revival, The
Beach Boys, eller måske The Seekers, som jeg egentlig tror kom først med
den, og det er det der giver mig mistanken om at den er Australsk.

M.V.H....Benny..