include problem !!
Fra : Casper Sparre

Dato : 14-12-02 19:34

hej

jeg får følgende fejl melding:

Notice: Undefined variable: page in d:\inetpub\reptail\index.php on line 29

koden jeg bruger en denne !! linie 29 er if starten !!
[Start Kode]
<?
if (!$page) {
include "start.php";
} else {
include $page.".php";
}
?>
[Slut Kode]

Jeg køre siden på min lokale server (Apache+php&mysql)

Håber at der er nogen der ved hvad der er galt !!
På forhånd tak
Hilsen Casper Sparre !!

Fra : Dan Molberg

Dato : 14-12-02 21:37

"Casper Sparre" <casper@sparre.it> wrote in message
> hej
>
> jeg får følgende fejl melding:
>
> Notice: Undefined variable: page in d:\inetpub\reptail\index.php on line
29
Ikke direkte en fejl....

> koden jeg bruger en denne !! linie 29 er if starten !!
> [Start Kode]
> <?
> if (!$page) {
brug isset($page)

> [...]
> [Slut Kode]
>
> Jeg køre siden på min lokale server (Apache+php&mysql)
>
> Håber at der er nogen der ved hvad der er galt !!
Jep... I know:) Slå evt dine warnings fra....

Fra : Tinky Winky

Dato : 14-12-02 22:22

> [...]
> [Slut Kode]
>
> Jeg køre siden på min lokale server (Apache+php&mysql)
>
> Håber at der er nogen der ved hvad der er galt !!

Du har ikke defineret $page. Er det fordi du POST'er til siden eller skriver
filnavn.php?page=vaerdi ?

Læs her:
http://php3.de/manual/en/security.registerglobals.php

Fra : Casper Sparre

Dato : 14-12-02 23:46

Bruger:

filnavn.php?page=værdi

//Casper

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-12-02 23:20

Tinky Winky wrote:

> 29
-(du har fået svar, men det kommer lige i en version mere: )
sagen er at if(!$page) ikke er et gyldigt check på om variablen er sat.
Du skal i stedet bruge if(!isset($page)) eller if(!empty($page))

Og nej - jeg synes ikke at det er en god løsning at slå dine warnings
fra - det giver blot uforståelige fejl senere, og hang til dårlig kode

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Dan Molberg

Dato : 15-12-02 02:13

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message
> -(du har fået svar, men det kommer lige i en version mere: )
Ja, en rigtig (Magen til den jeg kom med...) og en forkert.

> sagen er at if(!$page) ikke er et gyldigt check på om variablen er sat.
> Du skal i stedet bruge if(!isset($page)) eller if(!empty($page))
Ville nok fjerne ! i din empty løsning.

> Og nej - jeg synes ikke at det er en god løsning at slå dine warnings
> fra - det giver blot uforståelige fejl senere, og hang til dårlig kode
Ved godt jeg skrev warnings... mente dog notices... Men vil næsten hver gang
der komme en ny PHP version få 20 nye notices på sin gamle kode som før
intet har sagt. Så notices har jeg altid slået fra.

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-12-02 15:08

Dan Molberg wrote in <atgkt5$dcg$1@sunsite.dk>:
> Men vil næsten hver
> gang der komme en ny PHP version få 20 nye notices på sin gamle kode som
> før intet har sagt. Så notices har jeg altid slået fra.

Det har jeg ikke oplevet. Det ligner et tegn på at du bare skriver noget som
ikke giver fejl/warnings/notices, i stedet for at skrive god kode uanset om
den brokker sig eller ej.

--
Mvh.

Niels Andersen