/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Brug af proxyserver med tdc?
Fra : anders@allhiphop.com


Dato : 14-12-02 18:03

Hej jeg vil bare lige høre om man må bruge en proxy server hvis man
har tdc netexpress, og om det overhovedet er lovligt i det hele
taget!?

MH Anders


 
 
Jesper Skriver (14-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 14-12-02 18:55

On 14 Dec 2002 17:02:53 GMT, anders@allhiphop.com wrote:

> Hej jeg vil bare lige høre om man må bruge en proxy server hvis man
> har tdc netexpress, og om det overhovedet er lovligt i det hele
> taget!?

Hvis du starter med at beskrive hvad for en proxy server du taler om, og
hvad du vil med den, så er der nok nogen som ved noget.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Søren Blom (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 15-12-02 01:21

>anders@allhiphop.com wrote:
> > Hej jeg vil bare lige høre om man må bruge en proxy server hvis man
> > har tdc netexpress

TDC har ikke selv en Proxy server, men hvad vil du også med en på en ADSL
forbindelse?

--
Søren Blom
soren@blom.dk



anders@allhiphop.com (15-12-2002)
Kommentar
Fra : anders@allhiphop.com


Dato : 15-12-02 01:52

Søren Blom <soren@blom.dk> skrev:
>>anders@allhiphop.com wrote:
>> > Hej jeg vil bare lige høre om
>> >man må bruge en proxy server hvis man
>> > har tdc netexpress
>
>TDC har ikke selv en Proxy server,
>men hvad vil du også med en på en ADSL
>forbindelse?
>
>--
>Søren Blom
>soren@blom.dk


Er man så ikke sikret anonymotet(forkert stavet, ved det =()på
nettet, + at hackere jo ikke kan ens ip, og derfor vil have sværre
ved at komme ind på ens computer!? Jeg troede det var noget man
brugte for at forbedre sikkerheden på ens computer!?


Rudi Stegen (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-12-02 07:14

Hej , du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> TDC har ikke selv en Proxy server,
>> men hvad vil du også med en på en ADSL
>> forbindelse?
>
> Er man så ikke sikret anonymotet(forkert stavet, ved det =()på
> nettet, + at hackere jo ikke kan ens ip

Nej, kun hvis der kludres med sidens koder. Hvis du fx kigger på Peters
<http://ip.ter.dk/>, vises din IP, uanset om du går via en proxyserver.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Niels Callesøe (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 15-12-02 10:55

Rudi Stegen wrote:

>> Er man så ikke sikret anonymotet(forkert stavet, ved det =()på
>> nettet, + at hackere jo ikke kan ens ip
>
> Nej, kun hvis der kludres med sidens koder. Hvis du fx kigger på
> Peters
><http://ip.ter.dk/>, vises din IP, uanset om du går via en
>proxyserver.

Når du siger det så kategorisk, ja, så er det forkert. Men det er
korrekt i den forstand at man ikke kan vide sig 'sikker' blot fordi man
er bag en proxy-server, med mindre denne opfylder nogle bestemte
(anonyme) egenskaber[0].


[0]: Og så er der stadig andre former for sporing tilbage, der ikke
lige involverer IP-addressen

--
Niels Callesøe - nørd light
pfy[at]nntp.dk - http://www.pcpower.dk/disclaimer.php
Nu med politisk ladet signatur.
--> http://www.digitalforbruger.dk

Rudi Stegen (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-12-02 23:40

Hej Niels Callesøe, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> Nej, kun hvis der kludres med sidens koder. Hvis du fx kigger på
>> Peters <http://ip.ter.dk/>, vises din IP, uanset om du går via en
>> proxyserver.
>
> Når du siger det så kategorisk, ja, så er det forkert.

Du har ret, det er både alt for kategorisk udtrykt og absolut ikke den
fulde sandhed. Jeg havde mest tankerne ved 'Er man så ikke sikret
anonymitet', hvilket man jo - som du selv nævner - ikke nødvendigvis
er.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Ukendt (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-12-02 12:46


"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
news:Xns92E5499FF7D67RudiStegen@dknews.tiscali.dk...
> Nej, kun hvis der kludres med sidens koder. Hvis du fx kigger på Peters
> <http://ip.ter.dk/>, vises din IP, uanset om du går via en proxyserver.

Nej nej nej. Sig mig ved du ikke hvad en proxy er?
Prøv du lige at gå ind på den ovenstående side og se din egen ip.

Så bruger du denne gratisse proxy server i IE : 212.234.180.136:80
Prøv du at gå ind på siden igen og se om du kan se din gamle ip, for du gør
du helt klart og logisk ikke.

Jeg vil give dig delvis ret, for hvis man bruger en transparent proxy
skjuler den ikke ens ip. Man skal op i kategorien High Anonymity før ip'en
skjules.

mvh
Benny

--
Tips hos http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
Spil på alt lige fra golf til fodbold, med gode odds.
Opret din konto idag, og du for en velkomst gave samt 20% tilbagebetaling af
din første satsning!
Gamebookers.com - The place to bet!



Martin Højriis Krist~ (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 15-12-02 12:49

"Benny" <BennyÆMan> skrev i en meddelelse
news:3dfc6b5d$0$47055$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Prøv du at gå ind på siden igen og se om du kan se din gamle ip, for
du gør
> du helt klart og logisk ikke.

Der er ikke noget logisk og klart ved at en proxy skjuler din ip. Nogle
gør, andre gør ikke. Det afhænger af formålet med proxyen

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Rudi Stegen (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-12-02 23:54

Hej Benny, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Sig mig ved du ikke hvad en proxy er?

Jo, i store træk. Det er bl.a. derfor, at jeg anvender to lidt sære
meta-tags på mine sider. Tiscali har i årevis (dvs. tidligere World
Online) anvendt proxyserver, hvorfor linjerne i specielle tilfælde [1]
kan være praktiske.

[1] NN har sat browseren til at bruge deres (transparente) proxy, og
han leder efter en nylig ændring på en af siderne. For at NN ikke skal
fange den gamle side er den ene af linjerne indsat. (Den anden er en
slags "MSIE-gardering").

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
(Bl.a. og især <http://stegen.dk/wol.htm>)

Rudi Stegen (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 15-12-02 23:59

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> (Den anden er en slags "MSIE-gardering")

Ved nærmere eftertanke faktisk den tredje, da det er tre ekstra meta-
tags når denne medregnes.

Og selvfølgelig er det ikke mine egne originale opfindelser,
referencerne kom som så mange andre fra Peter Brodersen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Jesper Harder (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Harder


Dato : 15-12-02 01:47

"Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:

> TDC har ikke selv en Proxy server, men hvad vil du også med en på en
> ADSL forbindelse?

Hvis man har fast IP, er der da netop god grund til at bruge en
HTTP-proxy.

anders@allhiphop.com (15-12-2002)
Kommentar
Fra : anders@allhiphop.com


Dato : 15-12-02 13:36

anders@allhiphop.com skrev:
>Hej jeg vil bare lige høre om man må bruge en proxy server hvis
man
>har tdc netexpress, og om det overhovedet er lovligt i det hele
>taget!?
>
>MH Anders

Nå, men jeg syntes bare engang jeg har læst det ikke er lovligt at
bruge en proxy, eller man ikke måtte for tdc eller sådan noget, er
der nogen der kan bekræfte om det er rigtigt?


Martin Højriis Krist~ (15-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 15-12-02 14:08

<anders@allhiphop.com> skrev i en meddelelse
news:10399558390.930371704819827@dtext.news.tele.dk...
> Nå, men jeg syntes bare engang jeg har læst det ikke er lovligt at
> bruge en proxy, eller man ikke måtte for tdc eller sådan noget, er
> der nogen der kan bekræfte om det er rigtigt?

TDC er ligeglade

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



anders@allhiphop.com (15-12-2002)
Kommentar
Fra : anders@allhiphop.com


Dato : 15-12-02 14:59

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> skrev:
><anders@allhiphop.com> skrev i en meddelelse
>news:10399558390.930371704819827@dtext.news.tele.dk...
>> Nå, men jeg syntes bare engang jeg har læst det ikke er lovligt
at
>> bruge en proxy, eller man ikke måtte for tdc eller sådan noget,
er
>> der nogen der kan bekræfte om det er rigtigt?
>
>TDC er ligeglade
>
>--
>Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
>Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
>Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet


Nå men jeg gider alligevel ikke at bruge en, da jeg ikke helt
forstår det smarte i det alligevel... ellers mange tak for svarene!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste