Brug af proxyserver med tdc?
Fra : anders@allhiphop.com

Dato : 14-12-02 18:03

Hej jeg vil bare lige høre om man må bruge en proxy server hvis man
har tdc netexpress, og om det overhovedet er lovligt i det hele
taget!?

MH Anders

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-12-02 18:55

On 14 Dec 2002 17:02:53 GMT, anders@allhiphop.com wrote:

> Hej jeg vil bare lige høre om man må bruge en proxy server hvis man
> har tdc netexpress, og om det overhovedet er lovligt i det hele
> taget!?

Hvis du starter med at beskrive hvad for en proxy server du taler om, og
hvad du vil med den, så er der nok nogen som ved noget.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Søren Blom

Dato : 15-12-02 01:21

TDC har ikke selv en Proxy server, men hvad vil du også med en på en ADSL
forbindelse?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : anders@allhiphop.com

Dato : 15-12-02 01:52

Søren Blom <soren@blom.dk> skrev:

>TDC har ikke selv en Proxy server,
> [...]

Er man så ikke sikret anonymotet(forkert stavet, ved det =()på
nettet, + at hackere jo ikke kan ens ip, og derfor vil have sværre
ved at komme ind på ens computer!? Jeg troede det var noget man
brugte for at forbedre sikkerheden på ens computer!?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-12-02 07:14

Hej , du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Er man så ikke sikret anonymotet(forkert stavet, ved det =()på
> nettet, + at hackere jo ikke kan ens ip

Nej, kun hvis der kludres med sidens koder. Hvis du fx kigger på Peters
<http://ip.ter.dk/>, vises din IP, uanset om du går via en proxyserver.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Niels Callesøe

Dato : 15-12-02 10:55

Rudi Stegen wrote:

> Nej, kun hvis der kludres med sidens koder. Hvis du fx kigger på
> Peters
><http://ip.ter.dk/>, vises din IP, uanset om du går via en
>proxyserver.

Når du siger det så kategorisk, ja, så er det forkert. Men det er
korrekt i den forstand at man ikke kan vide sig 'sikker' blot fordi man
er bag en proxy-server, med mindre denne opfylder nogle bestemte
(anonyme) egenskaber[0].

[0]: Og så er der stadig andre former for sporing tilbage, der ikke
lige involverer IP-addressen

--
Niels Callesøe - nørd light
Nu med politisk ladet signatur.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-12-02 23:40

Hej Niels Callesøe, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Når du siger det så kategorisk, ja, så er det forkert.

Du har ret, det er både alt for kategorisk udtrykt og absolut ikke den
fulde sandhed. Jeg havde mest tankerne ved 'Er man så ikke sikret
anonymitet', hvilket man jo - som du selv nævner - ikke nødvendigvis
er.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-02 12:46

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
> Nej, kun hvis der kludres med sidens koder. Hvis du fx kigger på Peters
> <http://ip.ter.dk/>, vises din IP, uanset om du går via en proxyserver.

Nej nej nej. Sig mig ved du ikke hvad en proxy er?
Prøv du lige at gå ind på den ovenstående side og se din egen ip.

Så bruger du denne gratisse proxy server i IE : 212.234.180.136:80
Prøv du at gå ind på siden igen og se om du kan se din gamle ip, for du gør
du helt klart og logisk ikke.

Jeg vil give dig delvis ret, for hvis man bruger en transparent proxy
skjuler den ikke ens ip. Man skal op i kategorien High Anonymity før ip'en
skjules.

mvh
Benny

--
Tips hos http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
Spil på alt lige fra golf til fodbold, med gode odds.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-12-02 12:49

"Benny" <BennyÆMan> skrev i en meddelelse
> Prøv du at gå ind på siden igen og se om du kan se din gamle ip, for
du gør
> du helt klart og logisk ikke.

Der er ikke noget logisk og klart ved at en proxy skjuler din ip. Nogle
gør, andre gør ikke. Det afhænger af formålet med proxyen

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-12-02 23:54

Hej Benny, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Sig mig ved du ikke hvad en proxy er?

Jo, i store træk. Det er bl.a. derfor, at jeg anvender to lidt sære
meta-tags på mine sider. Tiscali har i årevis (dvs. tidligere World
Online) anvendt proxyserver, hvorfor linjerne i specielle tilfælde [1]
kan være praktiske.

[1] NN har sat browseren til at bruge deres (transparente) proxy, og
han leder efter en nylig ændring på en af siderne. For at NN ikke skal
fange den gamle side er den ene af linjerne indsat. (Den anden er en
slags "MSIE-gardering").

--
Hygge fra Århus - Rudi
(Bl.a. og især <http://stegen.dk/wol.htm>)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-12-02 23:59

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> (Den anden er en slags "MSIE-gardering")

Ved nærmere eftertanke faktisk den tredje, da det er tre ekstra meta-
tags når denne medregnes.

Og selvfølgelig er det ikke mine egne originale opfindelser,
referencerne kom som så mange andre fra Peter Brodersen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Harder

Dato : 15-12-02 01:47

"Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:

> TDC har ikke selv en Proxy server, men hvad vil du også med en på en
> ADSL forbindelse?

Hvis man har fast IP, er der da netop god grund til at bruge en
HTTP-proxy.

Fra : anders@allhiphop.com

Dato : 15-12-02 13:36

anders@allhiphop.com skrev:
> [...]
man
>har tdc netexpress, og om det overhovedet er lovligt i det hele

Nå, men jeg syntes bare engang jeg har læst det ikke er lovligt at
bruge en proxy, eller man ikke måtte for tdc eller sådan noget, er
der nogen der kan bekræfte om det er rigtigt?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-12-02 14:08

<anders@allhiphop.com> skrev i en meddelelse
> Nå, men jeg syntes bare engang jeg har læst det ikke er lovligt at
> bruge en proxy, eller man ikke måtte for tdc eller sådan noget, er
> der nogen der kan bekræfte om det er rigtigt?

TDC er ligeglade

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : anders@allhiphop.com

Dato : 15-12-02 14:59

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> skrev:
><anders@allhiphop.com> skrev i en meddelelse
>
>TDC er ligeglade
>
>--
>Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
>Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
>Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Nå men jeg gider alligevel ikke at bruge en, da jeg ikke helt
forstår det smarte i det alligevel... ellers mange tak for svarene!