Andet multimedie
bentjuul 3670
Ikoner i Windows XP
Fra : S.F. M

Dato : 14-12-02 07:45

Hvilke program kan anvendes til at designe ikoner til Win XP ?

Er der mulighed for at lave dem med transparent baggrund ?

Hvilken størrelse har de der anvendes på skrivebordet ?

evt. link til hjemmeside der omhandler emnet ...

Fra : Ricko.2

Dato : 14-12-02 08:13

dette er simpelthen bare perfekt bruger det selv.

http://www.awicons.com/awicons.html
--
Ricko.2

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-12-02 11:48

On Sat, 14 Dec 2002 06:45:15 GMT, stonefox58@hotmail.com (S.F. M)
wrote:

>Hvilke program kan anvendes til at designe ikoner til Win XP ?

Du kan bruge et hvilken som helst grafikprogram. Hvis dit
grafikprogram ikke kan gemme som navn.ico, så kan det gratis Irfan
View konvertere.

>Er der mulighed for at lave dem med transparent baggrund ?

Ja. Så skal du lave dem som gif eller png

>Hvilken størrelse har de der anvendes på skrivebordet ?

32 * 32 px - og 16 farver

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 14-12-02 15:20

On Sat, 14 Dec 2002 11:48:10 +0100, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>Ja. Så skal du lave dem som gif eller png

*bmp kan også bruges med transparent baggrund.
Hilsen emj

Fra : S.F. M

Dato : 16-12-02 09:03

Hvordan lavet du transperente farver i en bmp-fil ?

Fra : morten lund

Dato : 14-12-02 13:43

Direkte fra dem selv:

http://msdn.microsoft.com/library/?url=/library/en-us/dnwxp/html/winxpicons.
asp?frame=true

/Morten

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 30-12-02 21:13

Microlangelo -> www.sharereactor.com

- Jens Christian Hillerup

PS: Jeg støtter IKKE brugen af piratsoftware, og jeg fralægger mig ethvert
ansvar.