Juleforret??
Fra : Kitti Egevang

Dato : 13-12-02 23:50

Hej gruppe.

Jeg ville bare lige høre om der er nogen af jer som serverer forret
juleaften?
Eller vil det bare blive alt for meget mad??
På forhånd tak for svarene, og glædelig jul

Kitti.

Fra : Maria Pedersen

Dato : 14-12-02 00:37

Suppe!
Min mor laver altid hønse suppe til forret, det er da en mulighed og det er
jo ikek fed eller noget.
hilsen
maria

Fra : Nette

Dato : 14-12-02 01:33

"Kitti Egevang" wrote in message
> Jeg ville bare lige høre om der er nogen af jer som serverer forret
> juleaften?
> Eller vil det bare blive alt for meget mad??
> På forhånd tak for svarene, og glædelig jul

Jeg tror det er for meget, husk på man spiser hele aftenen, det gør vi i
hvert fald:

Hovedretten består af farseret kalkun, flæskesteg, hvide og brune
kartofler, hjemmelavet rådkål, rødkålssalat, brun sovs, chips, asier..osv.
Desserten er den største skål ris ala mande nord for alperne. Den skal
TØMMES, for folk i min familie har det med at holde på mandlen indtil den
sidste skefuld af skålen er spist.
Bagefter skal vi så rydde op, danse omkring træet og pakke gaver op, hvortil
der er juleslik og frugt. Når vi har sundet os, skal vi spille pakkeleg til
kaffen, hvor der serveres småkager, konfekt og sirupslagkage ( det sidste en
tradition var har haft i min familie 100 år tilbage).
Så nej, her er ganske enkelt ikke plads til en forret, vi har rigeligt at
tumle hjem med i forvejen.

Nette

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 14-12-02 10:12

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
> juleaften?
> Eller vil det bare blive alt for meget mad??
> På forhånd tak for svarene, og glædelig jul

Vi spiser ikke forret. "bare" andesteg og ris a la mande. Vi
bruger en Oscar Berberi and på 3400 gr. og en STOR skål ris
a la mande. Det rækker fint til 3 voksne og 4 børn, som vi
er juleaften.
MVH Rikke

--
www.rikkebachmann.webbyen.dk
Her finder du billige, nemme og hurtige madopskrifter

Fra : Iggy

Dato : 14-12-02 17:56

Vi skal holde jul hos mine forældre. De vil servere russisk kaviar som
forret, de har selv købt kaviaren i Skt. Petersburg. Hilsen Britter

Fra : Iggy

Dato : 14-12-02 18:03

Hej igen.Det burde ikke være et problem at der er flere retter, man kan jo
bare spise noget mindre af de enkelte retter.
Velbekomme Britter
PS Hvorfor skal det være traditionel dansk julemad ?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-12-02 02:20

Iggy wrote:
> [...]
> kan jo bare spise noget mindre af de enkelte retter.
> Velbekomme Britter
> PS Hvorfor skal det være traditionel dansk julemad ?

-klip-

Hej Britter,

tag lige at kigge herind:

Det er rart, når folk klipper indlæggende til, så er det nemmere at læse
og forstå.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-12-02 21:58

"Iggy" <sbjoern@NOSPAMglocalbeer.dk> writes:

> PS Hvorfor skal det være traditionel dansk julemad ?

Du svarer selv på spørgsmålet: Fordi sådan er traditionen! "Rør blot
ikke ved min gamle jul." :)

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Nette

Dato : 15-12-02 22:13

"Iggy" <sbjoern@NOSPAMglocalbeer.dk> writes:

> PS Hvorfor skal det være traditionel dansk julemad ?

Hvorfor overhovedet fejre jul?

Nette

Fra : Iggy

Dato : 14-12-02 18:48

Fra : Padmé

Dato : 16-12-02 12:22

vi har nogle år fået store kinarejer stegt med hvidløg og en dressing rørt
med creme fraiche og avokado..serveret med groft brød til.. Uhmmm

Padmé

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 22-12-02 22:13

Kitti Egevang wrote:
> Hej gruppe.
>
> Jeg ville bare lige høre om der er nogen af jer som serverer forret
> juleaften?

Røget laks lags på kiks af butterdej, flødespinat smagt til med sennep.

mums.

Hilsen Claus