Kan Digitus Connect PCI USB 2.0 (4+1) brug~
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 13-12-02 23:02

Hejsa.

Nå nu vil jeg så gerne have USB i min nykøbte PM 8600/200, og
fandt på edb-priser et Digitus Connect PCi-kort med 4 eksterne og 1
intern USB 2.0 port til 186,- + eksp. Det lyder jo meget godt; men kan
det bruges på en gammel (!?) Mac, som en 8600?

Forhandleren oplyste i tlf, at der på kassen står kompatibel med
Mac OS X og win en hel masse; men et andet sted læste jeg, at USB 2.0
kun understøttes af OS X, mens tidligere OS'er (dvs 8.6-9) kun giver USB
1-hastigheder; men åbenbart ellers fungerer.

Råd, erfaring og evt vejledning ang andet køb søges.

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 14-12-02 10:18

Hej!

Se hvad jeg fandt frem til via MediaMac. DFet bekræfter at USB2 standarden
kræver MacOS X.
---

12.12.2001

Så er IOGEAR klar til at sende deres nye PCI-baserede FireWire og USB 2.0
combi-kort
på gaden. Det nye PCI.kort fra IOGEAR har hele tre FireWire-porte og tre
USB
2.0-porte. Fire udvendige og to interne porte til diverse udstyr.

[...]

Med FireWire opnår man derved 400 Mbps overførselshastighed, og med USB
2.0 når man lidt
længere op, til 480 Mbps.

Kortet forventes at koste $130 og virker til
--------

http://www.IOGEAR.com/products/product.php?Item=GUF220

$140

40 Times Faster Than The Original USB
Supports High Speed Data Transfer Rates of up to 480 Mbps
Supports Mac OS 8.6 (OS X needed for USB 2.0 support) or greater;
Windows® 98, 98SE, 2000, ME, XP
Fully Backward Compatible With USB 1.1
Hot Swappable - Plug-n-Play
PC Power Management v2.2 Compliant
2 External Type A USB Ports
1 Internal Type A USB Port
2 External 6pin FireWire Port
1 Internal 6pin FireWire Port
3 Year Limited Warranty

For PC Users
Windows® 98, 98SE, 2000, ME, XP
Available PCI Card Slot
For MAC Users
Mac OS 8.6 or greater
Mac OS X (for USB 2.0 support)
Available PCI Card Slot

Sebastian Adorján Dyhr wrote:

> [...]
> 1-hastigheder; men åbenbart ellers fungerer.
>
> Råd, erfaring og evt vejledning ang andet køb søges.

------
Venlig hilsen
Thorkild J. Nielsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-02 13:25

In article <3DFAF73F.23731747@stofanet.dk>, [9000] thorkild nielsen wrote:
> Hej!
>
> Se hvad jeg fandt frem til via MediaMac. DFet bekræfter at USB2 standarden
> kræver MacOS X.

Medmindre du har en programmør-ven som lige kan skrive en driver til
OS 9. Det er principielt bare endnu et PCI kort, og derfor er det
principielt en triviel øvelsesopgave at skrive en driver, uanset
platform :)

Nu kan man under OS X starte med at stjæle en masse fra FreeBSD
drivere, og derved klare opgaven lidt hurtigere, hvilket de
åbenbart har gjort.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 14-12-02 22:37

Hej igen.

[9000] thorkild nielsen <bortthorkild.j.nfjernes@stofanet.dk> wrote:

> Hej!
>
> Se hvad jeg fandt frem til via MediaMac. DFet bekræfter at USB2 standarden
> kræver MacOS X.
> ---

Ja det ser jo rigtigt ud; men det svarede jo ikke heeelt på mit
spørgsmål, nemlig om det omtalte kort til 186,- ville du som et USB
1-kort på min maskine.

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 15-12-02 16:47

Hej!
- nej vis ikke andre ved mere om det end mig, så er der måske ikke andre
muligheder end trial&error - dvs. køb kortet via e-handel, så har du 14 dages
returret hvis det blot er i nogenlunde uskadt stand.
- dvs. man godt må instalere kortet og forsøge om man kan få det til at virke -
ellers kan man forlange pengene tilbage (nok ikke porto)

Men hvis ikke du kører MacOS X så tror jeg at du i bedste fald kan få kortet
til at køre som USB 1.1

Held og lykke med det - og skriv om dine erfaringer, hvis du prøver det.

Venlige hilsner
Thorkild

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 16-12-02 20:33

Hej Thorkild

> [...]

> andre muligheder end trial&error - dvs. køb kortet via e-handel, så har du
> 14 dages returret hvis det blot er i nogenlunde uskadt stand.

Det er selvf sandt, ellers er der vel andre, der vil betale mig for
kortet eller kan bruge det heromkring ,-)

> - dvs. man godt må instalere kortet og forsøge om man kan få det til at
> virke - ellers kan man forlange pengene tilbage (nok ikke porto)

Nej det kan jeg vel ikke håbe på _,(
> Men hvis ikke du kører MacOS X så tror jeg at du i bedste fald kan få kortet
> til at køre som USB 1.1

Det havde jeg heller ikke regnet med, men det lød somom, at det var et
rimeligt billigt kort, og jeg har ikke set USB 1 kort billigere, og så
kunne jeg jo tage det med mig til en større maskine senere, og dér
udnytte usb 2, eller evt kunne fruen få det i sin pc, hvis det endelig
skulle være.

> Held og lykke med det - og skriv om dine erfaringer, hvis du prøver det.

Det skal jeg nok, og tak for hjælpen.

Mvh Sebastian > > Venlige hilsner > Thorkild

-- Sebastian Adorján Dyhr -- sadyhr@mail.tele.dk Jettesvej 3,
2. TH -- http://home6.inet.tele.dk/sadyhr DK-8220 Brabrand - +45
86 25 10 50