Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket grafikkort kan følgende...
Fra : Magnus

Dato : 13-12-02 17:50

.... At vise skærmbilledet både på skærmen og på fjernsynet via tv-out
samtidigt uanset hvad der vises på skærmen.
Det skal være godt til visning af film fra computeren på mit 32" SONY WS tv
som står i et andet rum.

Hvordan vil det anbefalede kort have det med spil som Battlefield og
lignende spil i den stil da der også skal kunne benyttes til dette i en
mindre grad end ovennævnte punkt.

På forhånd tak!
Magnus

Fra : JRS

Dato : 13-12-02 18:12

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samtidigt uanset hvad der vises på skærmen.
> Det skal være godt til visning af film fra computeren på mit 32" SONY WS
Skal det holdes inden for rimelige penge vil jeg sige Radeon9000pro .. God
TV-out til god pris ..
Har selv R8500 til mit Sony WS .. Men det koster noget mere og tror faktisk
at 9000pro har bedre tv-out..
I det hele taget Radeon kort alt efter pengepungen
> Hvordan vil det anbefalede kort have det med spil som Battlefield og
> lignende spil i den stil da der også skal kunne benyttes til dette i en
> mindre grad end ovennævnte punkt.

Er ikke det hurtigste, men ligger vel omkring GF3 ti200/500 ..
Altså fin til spil som battlefield

MVH
JRS

Fra : Magnus

Dato : 13-12-02 19:06

> [...]
faktisk
> at 9000pro har bedre tv-out..
> I det hele taget Radeon kort alt efter pengepungen

Nu ved jeg meget lidt om disse kort men når jeg søger på "Radeon 9000 PRO"
på edbpriser.dk så får jeg en masse producenter/mærker. Er det fordi Radeon
er en slags standard som GeForce med div. numre/versioner.

I såfald hvilke mærker skal man så vælge et Radeon kort i og skal man få et
med 128 MB eller hvad vil det gavne...?

Jeg tænker noget med en pris på 1.000-1.600 kr.

/Magnus

Fra : JRS

Dato : 13-12-02 19:46

> [...]
Radeon
> er en slags standard som GeForce med div. numre/versioner.

Det er ATi der laver Radeon chipsne, men ja der er mange udgivere af kortne
Har selv PowerColor og er godt tilfreds.
Connect3D skulle også være et af de gode mærker.
Kan ikke anbefale PowerMagic, har haft et af dem.. Havde virkelig dårlig
billedkvalitet..
Desuden skal man passe på med Hercules, da nogle af deres kort ikke
understytter dual display.. De har 2 monitor udgange, men kan kun bruge en
af gangen..

> I såfald hvilke mærker skal man så vælge et Radeon kort i og skal man få
et
> med 128 MB eller hvad vil det gavne...?

Hvis det var mig ville jeg snuppe den største af 9000pro kortene, altså med
128MB.. Koster lige omkring de 1000kr ..
Men hvis du ikke har specielt travlt ville jeg i stedet vente til hen i
Januar hvor Radeon 9500pro skulle være ude i butikkerne .. Dette kort har
meget bedre 3D performance (faktisk noget af det hurtigste man kan få) og
samme gode billedkvalitet plus tv-out..
Kortet kommer formodentligt til at koste lige under 2000 kr ..

Kan se "Madsen" har anbefalet Matrox Parhelia .. Kanon godt kort mht
billedkvalitet, tv-out og 3 monitor udg.
3D performance på dette kort ligger dog under hvad Radeon 9000pro kan
præstere, og koster meget meget mere ..

MVH
JRS

Fra : Madsen

Dato : 13-12-02 18:28

Magnus skrev:

> ... At vise skærmbilledet både på skærmen og på fjernsynet via
> tv-out samtidigt uanset hvad der vises på skærmen.
> Det skal være godt til visning af film fra computeren på mit 32"
> SONY WS tv som står i et andet rum.

Matrox Parhelia og dens clone-funktion ville kunne gøre det.
Jeg tænker også at Ati's Radeon-kort kan gøre det.

> Hvordan vil det anbefalede kort have det med spil som Battlefield
> og lignende spil i den stil da der også skal kunne benyttes til
> dette i en mindre grad end ovennævnte punkt.

Parhelia vil ikke have problemer med at trække Battlefield, tror
jeg. Det kommer selvfølgelig an på hvor kraftig en pc du sidder med,
men jeg sidder da og spiller UT 2003 og NFS Hot Pursuit 2 på mit
Parhelia og en P3 866 Mhz engang imellem. (UT2003 spiller jeg i
1600 x 1200 og NFS Hot Pursuit 2 i 1162 x 864).

Jeg kører godt nok kun spillene på min primære monitor, men er det
planen at du vil have Battlefield over på dit tv også? Hvis det er
tilfældet så kan clone-funktionen også dette, hvis man skulle have
behov for det.

Madsen.

Fra : Thomas

Dato : 14-12-02 10:06

> [...]
>

> Hvordan vil det anbefalede kort have det med spil som Battlefield og
> lignende spil i den stil da der også skal kunne benyttes til dette i en

Jeg har et POV G4 Ti4200 med connexeant tv chip og det kan sagtens vise film
samtidig med at jeg gamer eller laver andre ting.

Jeg har hverken set ATI's eller Matrox's TV out, men jeg er overbevist om
at de er gode, men om Geforcen er dårligere i forhold til dem, i en sådan
grad at man kan se det skal jeg lade stå uvist fra min side.

Jeg har et Sony 30" 100 HZ flat 16-9 tv og ser ofte film via puteren, og jeg
er yderst tilfreds med kvaliteten.

DVD'er er meget flotte og Divx er self. begænset i kvalitet pga. ripningen,
men er genrelt også flot, så jeg er meget tilfreds med TV-out delen på mit
Geforce 4 kort.

Spildelen er også god, og du kan snildt trække de omtalte spil, uden
problemer.

venligst

Thomas