pastasovs
Fra : Kitti Egevang

Dato : 12-12-02 22:55

Hej med jer.

Er der nogen af jeg som ligger inde med en opskrift på en super-skøn
pastasovs??
Jeg synes efterhånden at jeg trænger til lidt fornyelse. Er tilbøjelig til
altid at lave den samme

På forhånd tak og julehilsner fra Kitti.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-12-02 00:20

Kitti Egevang wrote:
> [...]
> pastasovs??
> Jeg synes efterhånden at jeg trænger til lidt fornyelse. Er

min dejlige kæreste laver vi en SKØN og nem pastasauce..... det skal dog
siges at den lander ret tungt*G* men smager aldeles pragtfuldt...

Spagetti della casa. - passer til to voksne og et barn ;)

du skal bruge:

150 g bacon i skiver(en pakke),

75-100 gram skinke i strimler,

1/4 l. fløde,

en lille dåse tomat koncentrat,

masser af tørret basilikum.

baconen skæres i små stykker og steges gylden/let sprød i en dyb pande eller
stegegryde eller hvad du nu foretrækker. Når baconen stegt, dvs. gylden men
ikke tørt, tilsættes skinken og steger lidt med. Hvis du vil skære ned på
fedtet i retten kan du hælde det meste af baconfedtet fra nu.

Når det hele har stegt lidt sammen tilsættes al fløden og mindst det halve
af tomatkoncentratet og røres rundt til koncentratet er opløst. Herefter
tilsættes tørret basilikum i rigt mål, hellere for meget end for lidt, og så
står det og simrer lidt.

Når du smager retten til så vær opmærksom på at den gerne må smage meget af
basilikum, og hvis du føler der lige som mangler noget så tilsæt en smule
mere, det kan give prikken over i'et.

man kan sagtens putte mere eller mindre tomatkoncentrat i afhængig af smag,
samt hvis man føler retten er for tyk kan en smule mælk rette op på det,
uden at det går voldsomt ud over smagen.... men vær opmærksom på at den skal
være en smule tyktflydende....

ang basilikum..... der skal virkelig MEGET i... mere end man umiddelbart
regner med...... og sådan at hele saucen nærmest ligner en god gang
persillesauce med et lyserødt skær ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 15-12-02 18:00

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> wrote in message

> Er der nogen af jeg som ligger inde med en opskrift på en super-skøn
> pastasovs??
> Jeg synes efterhånden at jeg trænger til lidt fornyelse. Er tilbøjelig til
> altid at lave den samme

Nedenstående er brugt gennem 20-30 år i min familie - og jeg ELSKER den:

500g hakket oksekød (helst 9-12%)
1 hakket løg
2 fed hvidløg
2 ds tomatpuré (af de små - ellers 1 ds af de store)
2 ds hakket tomat
en boullionterning
1½ tsk timian
¾ tsk basilikum (vigtigt at disse mål overholdes!)
salt og peber
5 spsk olie
Evt. lidt orkestersovs

Kog løgene møre i olien. Steg kødet med. Hæld resten i, bland sammen og lad
koge ved svag varme i en times tid. Check jævnligt, at det ikke koger tørt.

Rækker til 4-5 personer.

Den skal simre den der times tid. Hvis man ikke husker at bruge godt med
peber og hvidløg, smager den ikke rigtigt. Jeg bruger ikke selv
orkestersovs.

/Anne

Fra : Fru Hof

Dato : 17-12-02 11:43

> orkestersovs.

Hej!
Jeg er et stort ?, hvad er dog det?

mvh
Tove

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 17-12-02 12:06

Fru Hof wrote:

> Jeg er et stort ?, hvad er dog det?

Mon ikke, det er Worcestershire Sauce?

Det udtales næsten ens

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Fru Hof

Dato : 17-12-02 14:57

> Mon ikke, det er Worcestershire Sauce?
>
> Det udtales næsten ens
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Ja, det har jeg også tænkt på, men synes dog ikke, at det hører hjemme i en
pastasauce
mvh
Tove

Fra : Karina Jensen

Dato : 18-12-02 11:42

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen af jeg som ligger inde med en opskrift på en super-skøn
> pastasovs??

Prøv denne dejlige anderledes enkle pastasauce

1 Broccoli
mælk
hvidløg
valnødder
salt

Broccoli deles i små bukketer og stokken i små tern. Det koges i
mælken(mælken dækker lige broccolien). Halvdelen af broccolien tages op og
den anden halvdel blendes med mælken. Derefter puttes broccolien i igen
sammen med hvidløg en håndfuld grofthakkede valnødder. Tilsidst smages det
til med salt og varmes igennem.

hilsen karina

Fra : Karina Jensen

Dato : 18-12-02 11:42