Andet multimedie
bentjuul 3670
Rotere mange jpg billeder
Fra : jens

Dato : 12-12-02 21:35

Er der nogen der kender et gratis program der kan rotere flere jpg filer på
én gang - jeg har flere 100 og det tager lidt lang tid at gøre det ved hver
enkelt.
Hvis man kan i PSP 7.0 hvordan gør man ?

Fra : Madsen

Dato : 12-12-02 21:48

On Thu, 12 Dec 2002 21:34:57 +0100, "jens" <qw@ert.dk> wrote:

>Er der nogen der kender et gratis program der kan rotere flere jpg filer på
>én gang - jeg har flere 100 og det tager lidt lang tid at gøre det ved hver
>enkelt.

http://www.moochers.com/index.html?w95slide.html
Her er adskillige billedfremvisere som kan
levere et slideshow. ( gratis )

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-12-02 21:49

jens wrote in <atarsv$ikr$1@sunsite.dk>:
> Er der nogen der kender et gratis program der kan rotere flere jpg filer
> på én gang - jeg har flere 100 og det tager lidt lang tid at gøre det ved
> hver enkelt.

Hvis du er til den slags (er du nok ikke, når du snakker om Paint Shop Pro),
så klarer ImageMagick det nemt. Fx:

ls *.jpg | sed 's/.jpeg$//' | xargs -i convert -rotate 15 {}.jpg {}_roteret.jpg

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Digit

Dato : 12-12-02 21:56

"Niels Andersen" ræsonnerede, og skrev d. 12 dec 2002:

> Hvis du er til den slags (er du nok ikke, når du snakker om Paint Shop
> Pro), så klarer ImageMagick det nemt. Fx:

Wow. Fedt program.

Tak for det.

--
/Digit

»Vejret skifter. Skygger falder.
Ny duft i blæsten - forfald.
Kokain, Uzier, , kør forbi og
skyd løs.
Døden er kasserer. Alle betaler«
Sørgesangene

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-12-02 22:16

In article <EC6K9.65018$HU.4951215@news010.worldonline.dk>, niels-
usenet@myplace.dk says...

[Snip Roter 100 JPEGs]

> Hvis du er til den slags (er du nok ikke, når du snakker om Paint Shop Pro),
> så klarer ImageMagick det nemt. Fx:

Så vidt jeg kan se er ImageMagick ikke i stand til at rotere lossless
ved 90°, 180° og 270°. Hvis Jens skal lave en af de transformationer,
er det nok bedre at kigge efter JPEGTrans eller lignende programmer.

Ellers vil jeg gerne give min støtte til ImageMagick. Det er et lækkert
program (eller library, alt efter hvordan man ser på det).
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Jimmy

Dato : 12-12-02 22:24

"jens" <qw@ert.dk> wrote in message news:atarsv$ikr$1@sunsite.dk...
> Er der nogen der kender et gratis program der kan rotere flere jpg filer

> én gang - jeg har flere 100 og det tager lidt lang tid at gøre det ved
hver
> enkelt.

I min XP gør jeg det i Explorer.
Åbner mappen, View as thumbails, select all, Rotate Clockwise

Mvh
Jimmy

Fra : Lon

Dato : 18-12-02 09:03

Hi
Du kan evt. anvende AcdSee version 5 .Den virker i 30 dage. Det er en trial
version ellers skal du betale for den.
http://www.acdsystems.com/English/index.htm

Ses
LN

Fra : P Nissen

Dato : 18-12-02 09:19

On Wed, 18 Dec 2002 09:03:11 +0100, "Lon" <lon@cs.auc.dk> wrote:

>Hi
>Du kan evt. anvende AcdSee version 5

Ældre versioner af ACDSee kan også rotere mange filer.
Selv bruger jeg v 2.41 til det.