Skatteret / Bil i forbindelse med at man h~
Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-12-02 21:07

Hejsa,

Er der nogen er ved hvordan det forholder sig hvis man i forbindelse med sit
job har tilkaldevagt hvor man straks skal kunne køre ud til den kunde, der
tilkalder en. Til det formål har man så en bil til disposition.

Tilkaldeperioden kan omfatte weekend/aften hvor man for at have kortest
mulig reponstid skal have bilen med sig, også ved familiebesøg og andre
umiddelbart private gøremål. Da bilen er arbejdsgiverens køres den ligeledes
til arbejde og retur.

Vil man i dette tilfælde skulle afholde skat af fri bil? Nogen fortilfælde?
Og er der nogen specielle krav? Nogen der ved det?

** Lars

Fra : Claus P.

Dato : 12-12-02 21:21

"Lars Knudsen" <lars@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,

> Vil man i dette tilfælde skulle afholde skat af fri bil? Nogen
fortilfælde?
> Og er der nogen specielle krav? Nogen der ved det?

Er det en gulplade bil med/uden moms eller alm hvide plader?

MVH CP

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-12-02 21:25

Hej Claus,

"Claus P." <ewarp@get2net.dk> wrote in news:3df8efbc$0$47048
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er det en gulplade bil med/uden moms eller alm hvide plader?

Det kunne i princippet være én af de tre. Spørgsmålet er p.t. blot
teoretisk. Men jeg går ud fra at det bør (skal) være en gulplade bil, for at
den holder?

** Lars

Fra : Claus P.

Dato : 12-12-02 21:37

> [...]
>
> Det kunne i princippet være én af de tre. Spørgsmålet er p.t. blot
> teoretisk. Men jeg går ud fra at det bør (skal) være en gulplade bil,

Tjahh jeg kører selv i en gulpladet varevogn, men kun arbejds kørsel.
Der
er ikke betalt moms, så ingen private ærinder. Hvis du skal kunne køre
privat i bilen, skal der betales moms(for gulpladebiler), og du vil nok
blive
delvist beskattet af fri bil. Snak med skatte forvaltningen inden du gør
noget.

MVH CP

Fra : Henning

Dato : 12-12-02 23:32

>Er der nogen er ved hvordan det forholder sig hvis man i forbindelse med sit
>job har tilkaldevagt hvor man straks skal kunne køre ud til den kunde, der
>tilkalder en. Til det formål har man så en bil til disposition.

Du skal føre 100% kørebog. Du må tage bilen med i sommerhuset, indkøb
osv. når det kan dokumenteres, at du har vagt i den givne periode. Det
er dog ikke så smart at køre til Jylland, hvis du har tilkaldevagt i
Kbh-området

Henning
hsb(at)image.dk